Q 'n Dirty research, lijstje invullen plz!

Dit is een nieuw vragenlijstje voor een opdracht voor mijn opleiding. Het staat in het teken van mode en geschiedenis en ik hoop dat iedereen even de tijd wilt nemen de volgende vragen te beantwoorden. Elk beetje helpt!

Leeftijd:
Welke trends van het moment vind je het leukst?
Welke klederdrachten uit de geschiedenis vind je erg mooi of wil je jezelf wel eens in zien?

1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 16

3. Ben je woonachtig in Amsterdam? nee

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? ja

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? leuk

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? ja, de middeleeuwen + renaissance, en dan niet over alle oorlogen enzo, maar meer over daily life

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? oude muziek, oude kleding, oude architectuur

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee, is nooit nodig geweest

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Ja, geschiedenis van families, bedrijven etc. Naslagwerken daarover.

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Misschien, als ik iets moest opzoeken voor school/studie

11. Ben je in het bezit van een smartphone? ja

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Handig om dingen op te zoeken

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Twitter, Facebook, tumblr en het forum van gs. Om op te hoogte te blijven van wat mensen meemaken en dat zelf ook te delen.

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven.
    Social media → twitter en facebook en tumblr
    Ns reisplanner, 9292ov reisplanner, Angry birds en nog wat spelletjes, google goggles,

15. Wat zijn je hobby’s? Pianospelen, zingen, schrijven, fotograferen

16. Hoeveel tijd bestaat je daar ongeveer aan? Zo’n 2-3 uur per dag

17. Verdiep je je graag in je hobby? Ja

Alsjeblieft :slightly_smiling_face:
Maar waarvoor is dit onderzoek? En wat is Q 'n Dirty?

1. Jongen/meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 16

3. Ben je woonachtig in Amsterdam? Nee

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Niet meer

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Erg saai…

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Nee

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? WO2

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, heb er geen behoefte aan…

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Ja

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Nee

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Ja

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Ja, het is makkelijk in gebruik, internet is snel en ik vind de apps leuk :stuck_out_tongue:

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Twitter, fora, facebook, soms hyves. ik vind het gewoon leuk om te kijken wat mensen aan het doen zijn en ook gewoon… ja foto’s plaatsen en ‘praten’ haha :stuck_out_tongue:

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Ja: lifestyle, beauty, spelletjes…

15. Wat zijn je hobby’s? uitgaan/met vriendinnen samen zijn, koken, internet, fitness…

16. Hoeveel tijd bestaat je daar ongeveer aan? wel veel, haha ik weet niet

17. Verdiep je je graag in je hobby? Ja hoor

1. Jongen/meisje?

2. Hoe oud ben je?
    17 jaar.

3. Ben je woonachtig in Amsterdam?
    Nee.

4. Krijg je geschiedenis als vak op school?
    Jammer genoeg zit dit wel in mijn profiel, ja.

5. Wat vind je van het vak geschiedenis?
    Stom, het interreseerd me gewoon helemaal niet wat er toen allemaal
    gebeurd is. En als je voor een toets moet leren, moet je dik 2/3 hoofdstukken
    leren. En één paragraaf bestaat al uit 4 bladzijden :S

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis?
    Niks noppes nada nee!

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest?
    Helemaal niks dus, maar als ik écht moet kiezen, de oertijd, omdat dat niet
    zo’n moeilijk tijdbalk is :slightly_smiling_face:

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet?
    Nog nooit in Amsterdam zelf geweest.

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is?
    Wat is een Amsterdams stadarchief :$?

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken?
    n.v.t.

11. Ben je in het bezit van een smartphone?
    Nee.

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan?
    Iphone 4, omdat het gewoon er mooi uitziet en die pictogrammen vind ik
    mooi, wat ik dus bijvoorbeeld bij een htc vreselijk lelijk vind.

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom?
    Ik ben dus verslaafd aan girlscene :’), ik zit er echt elke dag op. Het is
    gewoon leuk om te lezen hoe andere meisjes in hun schoenen staan, want
    je kan er veel over lezen. Het is ook leuk om met dingen mee te kunnen
    praten zeg maar, en je leert eigenlijk best veel.
    kan er heel veel over lezen.

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven.
    n.v.t.

15. Wat zijn je hobby’s?
    Ik heb eigenlijk niet echt een hobby waarmee ik echt bezig ben. Ik hou wel
    heel veel van dansen! Ik overweeg ook om danslessen te nemen, maar of
    mijn ouders dat wel zo fijn vinden weet ik niet.

16. Hoeveel tijd bestaat je daar ongeveer aan?
    De ene keer dans ik wel een uur (thuis), omdat ik dan veel energie heb,
    maar de andere dag dans ik helemaal niet, omdat ik er simpelweg geen tijd
    voor heb.

17. Verdiep je je graag in je hobby?
    Dat zou ik dus wel graag willen.

1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 12

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? mm midelmatig licht eraan waarover het gaat

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? ja over de 2e wereldoorlog in Bosnie

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? hoe de mensen er vroeger uitzagen en over de oorlog

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee ik weet niet wat het is

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? nee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? mischien denk het niet

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? je kan internetten enzow

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? hyves om te checken of iemand me krabelt of bericht stuurt facebook chatten met tante

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. ja fashion beauty lifestyle games

15. Wat zijn je hobby’s? www.girlscene.nl winkelen

16. Hoeveel tijd bestaat je daar ongeveer aan? ik shop min. 1 per week en girlscene meestal iedere dag

17. Verdiep je je graag in je hobby? jaaaa

1. Jongen/meisje?
meisje
2. Hoe oud ben je?
15
nee
ja
interessant
ja, over terrorisme (al-qaeda, taliban etc, en hoe ze zijn opgericht)
oorlogen
nee, omdat ik niet in de buurt woon
niet precies
10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken?
waarschijnlijk niet, aangezien waarschijnlijk niemand met me mee wil :stuck_out_tongue_winking_eye:

nee
/
13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom?
ja, twitter, forum, hyves & facebook heb ik wel maar daar doe ik niks mee
/

15. Wat zijn je hobby’s?
zingen
wanneer ik zin heb & dat verschilt altijd
ja (:

1. Jongen/meisje?
meisje
2. Hoe oud ben je?
16
nee
ja
niet heel interessant, maar dat is door de manier waarop het wordt gegeven (in de vorm van een dagboek/portfolio)
nee, vind het alleen nog steeds jammer dat er niks over dino’s wordt verteld haha xd
oorlogen
nee, omdat ik niet in de buurt woon
eigenlijk niet nee
nee, het interesseert me niet heel erg
nee
X
oh god ja: twitter, hyves, facebook, girlscene, tumblr, weheartit, listography, hotmail en heb volgens mij ook nog een luuux account (weet niet of dit allemaal onder social media valt)
waarom; omdat het leuk is?
X
15. Wat zijn je hobby’s?
slapen, eten, dansen, shoppen, hockeyen, gek doen
de hele dag
ja hoor

1. Jongen/meisje? Meisje.

2. Hoe oud ben je? 15 jaar oud.

3. Ben je woonachtig in Amsterdam? Nee.

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja.

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Het gaat. Het probleem is dat ik er geen hoge cijfers voor haal, hoezeer ik mijn best ook doe.

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? De Tweede Wereldoorlog.

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? De oorlogen.

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee. Nooit de mogelijkheid voor gehad.

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Nee.

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Weet niet.

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Ja.

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Je kan er alles op: internetten, spelletjes spelen, notities maken, bellen, muziek spelen, enz.

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja. Twitter, fora, hyves. Ik weet niet waarom. Ik vind het leuk.

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Ja. Ik heb van alles. Spelletjes, nieuws, voetbalnieuws, twitter en dat soort dingen, van die handige dingetjes.

15. Wat zijn je hobby’s? Lezen, tv kijken, voetbal kijken of voetbalwedstrijden bezoeken, computeren, niks doen, winkelen, filmavondjes.

16. Hoeveel tijd bestaat je daar ongeveer aan? Veel. Gewoon alle tijd dat ik niet bezig ben aan school, eten, slapen, dat soort dingen.

17. Verdiep je je graag in je hobby? Ja, anders waren het mijn hobby’s niet. Het meest ‘verdiepen’ doe ik in voetbal, maar ja, in computeren bijv. kun je je niet echt verdiepen. :")

Bedankt, ik heb nu al heel erg nuttige informatie gekregen gewoon van domme feitjes :3

Ik ga de informatie mogen pas verwerken dus iedereen kan gewoon posten en mochten er daarna nog nuttige informatie langskomen dan verwerk ik het in mijn eindopdracht. Erg bedankt dat jullie me helpen :slight_smile:

1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 17

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? ik vind het niet interessant, vooral bronnenanalyse is *(#^$

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? nee

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? onderwerpen die niet de politiek betreffen

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee, nooit van gehoord

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? geen flauw idee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? nee, mijn interesse ligt daar niet

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Ja, alles is zo makkelijk, overal bestaat een app voor en internet altijd bij de hand etc

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, twitter/facebook/hyves/GS, ter vermaak

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Ik heb vooral spelletjes (tiny wings, topple, musteatbirds), daarna social media (hyves/facebook/twitter), dan nieuws (nu.nl, het weer). Maar ik heb ook apps zoals recepten, Runkeeper, horoscopen, etc… Eigenlijk alles wel :’)

15. Wat zijn je hobby’s? Tekenen, schilderen, hardlopen, films kijken/muziek luisteren, lezen, winkelen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? per dag minstens 2 uur

17. Verdiep je je graag in je hobby? Ik denk dat er weinig te verdiepen valt xD maar voor zo ver het kan; ja

1. Jongen/meisje?
Meisje

2. Hoe oud ben je?
20

Nee

Nee, net afgestudeerd MBO. Op VMBO kreeg ik wel geschiedenis.

Vond het niet verschrikkelijk maar kon mijn aandacht er niet bij houden.

Nee

De tijd van de tweede wereld oorlog

Nee, nooit interesse in gehad

Nee

Denk het niet, zijn tegenwoordig veel boeken en films die jou goed genoeg informeren.

Ja

Je kan op elk moment van de dag gebruik maken van social media, je bent op welke form dan ook bereikbaar. E-mail checken is toch echt zeeeeeer prettig.

Ja, Facebook. Ik heb ook veel vrienden in Amerika waardoor ik dit veel gebruik om contact te houden. Hyves heb ik maar doe ik niks mee, zelfde geldt voor Twitter.

Nieuws (Metro/Telegraaf/Nu), NS reisplanner, Spelletjes (Angry Birds, Bejeweld)

15. Wat zijn je hobby’s?
Schrijven, photoshoppen, gamen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan?
Niet zoveel, ik werk elke dag 08:30-17:00 en dan 's avonds ben ik veel met vrienden.

Waar ik me graag in verdiep is Photoshop, verschillende tutorials volgen en meer kennis opbouwen =]

1. Jongen/meisje? Meisje
  2. Hoe oud ben je? 16 jaar
  4. Krijg je geschiedenis als vak op school? niet meer, heb ik laten vallen
  5. Wat vind je van het vak geschiedenis? vond het best wel saai. was dr ook niet zo goed in
  6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? nee, niet echt, als ik dat wil, dan zoek ik dat zelf wel uit
  7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? ontdekkingen
  8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee, kom niet zo vaak in amsterdam, want ik woon dr niet echt in de buurt en als ik dr kom dan is het om te shoppen of met school en we zijn met school nog nooit naar het stadsarchief geweest.
  9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? nee, vast kaarten van amsterdam van vroeger ofzo
  10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? nee, niet uit mezelf
  11. Ben je in het bezit van een smartphone? nee
  12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? heb er geen, dus nvt
  13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? ja, hyves en girlscene. omdat ik dat leuk vind. hyves voor mijn vrienden en sociale contacten enzo en girlscene omdat het lekker anoniem is, dat vind ik wel fijn. bovendien vind ik het een leuk forum, dus waarom niet?
  14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. nee, want heb geen smartphone
  15. Wat zijn je hobby’s? chillen met vriendinnen, computeren, volleyballen
  16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? anderhalf uur per week volley en soms nog een wedstrijd, ongeveer één tot twee uur per dag pc gemiddeld, ongeveer vier uur per week buiten schooltijd chillen met vriendinnen
  17. Verdiep je je graag in je hobby? volgens mij kun je je daar niet echt in verdiepen
  1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 17

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Soms interessant, soms saai

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Slavernij

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? oorlog

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, ik weet niet wat dat is?

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Nee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Weet ik niet.

11. Ben je in het bezit van een smartphone? Nee

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? -

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Ja, alles. Meestal zet ik er zelf niet zoveel op, maar vind het interessant om in het leven van andere mensen te kijken haha :stuck_out_tongue:

15. Wat zijn je hobby’s? Nah beetje rondhangen met vriendinnen, heb niet echt een sport ofzo.

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? halve week ? :stuck_out_tongue:

17. Verdiep je je graag in je hobby? Heel graag haha

1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 14

3. Ben je woonachtig in Amsterdam? hoort diemen bij amsterdam?

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? saai

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? nee

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? niks

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee, geschiedenis boeit me niet zo

het archief van de stad?

ligt eraan, als het over bijvoorbeeld mode of muziek ofzo gaat lijkt het me wel interessant

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? dat ik overal kan internetten

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? ja hyves

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. angry birds, msn, tumblr en standaard dingen

15. Wat zijn je hobby’s? niks doen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? zoveel mogelijk

17. Verdiep je je graag in je hobby? ja

1. Jongen/meisje?meisje

2. Hoe oud ben je? 14

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Saai

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Nee

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? Oorlogen.

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, ben bijna nooit in a’dam en ik vind geschiedenis te saai.

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Ergens. Nee dus.

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Nee

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Dat ik overal en altijd op internet kan.

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Bijna alle social networks heb ik omdat ik het leuk vind. Lekker Sociaal ;'D

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Ja, die van de nieuwsbladen, Hyves, Twitter, Doodle Jump, msn, …

15. Wat zijn je hobby’s? Met vrienden rondhangen & boksen.

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? Zoveel als dat ik kan.

17. Verdiep je je graag in je hobby ? Ja

1. Jongen/meisje?
    Meisje

2. Hoe oud ben je?
    16

Nee

Ja

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[b]Sommige hoofdstukken vind ik interessant, andere totaal niet. En ik vind de manier waarop de stof benaderd wordt vreselijk irritant, ik leer liever in ‘verhalen’. (Dus dat de geschiedenis vanuit één persoon verteld wordt).~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[b]

Zoveel, maar dat zoek ik zelf op. Bijv: Eerste wereldoorlog en vietnam oorlog, daar heb ik nooit iets over gehad op school.

Oorlogen

Nee, ik woon ver van Amsterdam af.

Ja

Waarom zouden ze dat in het AMSTERDAMS stadarchief laten zien? Dat gaat over Amsterdam :’)

Ja

Ja, touchscreen, multifunctioneel, klein en licht, ziet er leuk uit

Ja, vooral hyves en Girlscene. Ik ben ook lid van facebook maar dat is alleen zodat ik op bepaalde sites kan chatten, reacties kan achter laten of op ‘vind ik leuk’ kan klikken. Ik ben er lid van om contact te houden met andere mensen, te zien waar m’n vrienden mee bezig zijn en om mijn leven met hun te delen.

Nee, m’n mobiel flipt dan :’)
    Ik ga een nieuwe kopen

15. Wat zijn je hobby’s?
    Dansen, computer, lezen, film kijken, verhalen schrijven, video’s maken (dus filmen en monteren), foto’s bewerken, lay-outs maken voor vanalles en nogwat, gamen, lezen over opvoeding en het gedrag van mensen en dieren, shoppen (online en in de stad), met vriendinnen zwemmen en andere leuke dingen doen

Al mijn vrije tijd… :’)

17. Verdiep je je graag in je hobby’s?
    Ja, anders zouden het geen hobby’s zijn, vind ik.

1. Jongen/meisje?
Meisje
2. Hoe oud ben je?
14, bijna 15
Nee, nooit geweest ook.
Ja
Ik VOND het wel interessant, maar ik heb nu voor het tweede jaar een vreselijke leraar en sindsdien vind ik het eigenlijk niks aan meer. Komt vooral door hem, helaas… Ik haal ook verschrikkelijke cijfers.
Nee, die vent van ons vertelt alles tot het kleinste, onnozelste detail -.-
Tweede wereldoorlog, middeleeuwen, prehistorie
Nee, ik ben sowieso nog nooit in amsterdam geweest, en het boeit me eerlijk gezegd ook niet zo.
Iets over de geschiedenis van amsterdam?
Nee
Nee
-
Ja, twitter, hyves, en fora. Ik vind het wel leuk om met anderen te kunnen praten, je kunt kletsen maar ook discussiëren, daar leer je veel van.
Ik heb geen smartphone.

15. Wat zijn je hobby’s?
Dansen, computeren, winkelen, afspreken met vrienden, muziek luisteren, schrijven
Paar uurtjes per dag
Ja, nouja, in veel dingen valt weinig te verdiepen haha.

1. Jongen/meisje?
    Meisje

2. Hoe oud ben je?
    18

Nee

Nee

Ik heb het niet meer, maar toen ik het nog had vond ik het erg leuk.

De tijd voor de tweede wereldoorlog. Ik snap dat WWII belangrijk is, maar ik vind de tijd ervoor ook heel interessant en ik vond dat de lessen heel snel van Oudheid naar WWII gingen. Ik ben juist geïnteresseerd in de tijd ertussen!

Middeleeuwen, prehistorie.

Nee. Ik ben er gewoon nog nooit geweest, niet echt een reden.

Nee.

Misschien wel, hangt ervan af wat voor info ik kreeg.

Nee.

Ja, twitter/facebook. Omdat ik dan makkelijk kan zien wat vrienden doen en het is leuk om de spelletjes op facebook te spelen.

15. Wat zijn je hobby’s?
    Computeren, lezen, tekenen en windsurfen.

Te veel. 5 uur per dag.

Ja.

1. Jongen/meisje? meisje

2. Hoe oud ben je? 15

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? ik vind het niet stom, maar ook niet echt leuk

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? geen idee

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? nee

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? nee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? nee

11. Ben je in het bezit van een smartphone? nee

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? -

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? ja, van twitter, facebook & girlscene, omdat ik het gezellig vind om met mijn vrienden te socializen

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke onderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. ik heb geen smartphone, maar wel een ipod touch met de volgende soort apps: ping, youtube, weersverwachting, spelletjes, facebook, twitter, fashion apps

15. Wat zijn je hobby’s? saxofoon, hockey, dansen

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? in totaal iets van 4 of 5 uur?

17. Verdiep je je graag in je hobby? niet in saxofoon, daar wil ik binnenkort mee stoppen, maar mijn ouders zeggen dat ik daar later spijt van zal hebben…

1. Jongen/meisje? Meisje

2. Hoe oud ben je? 12

4. Krijg je geschiedenis als vak op school? Ja

5. Wat vind je van het vak geschiedenis? Wel leuk

6. Is er iets waar je meer informatie over zou willen wat betreft geschiedenis? Eerste wereld oorlog enzo.

7. Welke onderwerpen uit de geschiedenis trekken je het meest? tijd van de oorlogen + tijd van pruiken en revoluties

8. Ben je wel eens in het Amsterdams stadarchief geweest? Waarom wel/niet? Nee, ik kom niet zo vaak in Amsterdam

9. Weet je wat er in het Amsterdams stadarchief te zien is? Nee

10. Als er meer te zien was over je antwoord bij vraag 6 en 7, zou je dan het stadsarchief bezoeken? Hangt er vanaf

12. Zo ja, vind je het prettig in gebruik? Wat vind je er prettig aan? Ja, ik vind hem fijn, je kunt er leuke app’s op downloaden enzo, hij is ook makkelijk te gebruiken, touchcreen, overal internet.

13. Maak je in je dagelijks leven gebruik van social media (twitter, fora, facebook, hyves etc.), zo ja welke en waarom? Hyves + twitter, omdat ik het leuk vind om contact met vrienden te hebben.

14. Heb je veel applicaties op je smartphone? Zo ja, van welke nderwerpen (bijv. Nieuws, games of social media). Je mag ook de namen van de apps opgeven. Papi, doodle jump, hyves,twitter, msn, foto’s bewerken enz.

15. Wat zijn je hobby’s? Computeren, lezen, piano/trompet spelen, afspreken met vrienden.

16. Hoeveel tijd besteed je daar ongeveer aan? Uuh… Dat weet ik niet, ik heb geen zin om het te gaan tellen.

17. Verdiep je je graag in je hobby? Ja.