PWS

Hallo! :wave:

Ik doe mijn profielwerkstuk over de ontwikkeling van de hersenen van kinderen. Ik ben benieuwd op welke leeftijd jullie konden lezen?
Konden jullie al lezen voor dat jullie in groep 3 zaten of niet?
Thanks alvast! x

In groep drie heb ik volgens mij leren lezen, ik was toen 6 jaar.

[i]Mooi onderwerp!

Ik kon iets eerder lezen dan andere kinderen toen van mijn leeftijd, alleen had ik het moeite om te begrijpen. Ik kon in groep 2 al lezen.[/i]

Ik in ieder geval wel, maar ik was te vroeg met ontwikkelingen. Ik leerde al lezen in groep 1. (:

Ik kon in groep 2 volgens mij al lezen (:

Ik kon in groep 1 lezen.

Ik heb op de Pabo een boek gehad die ging over taal en kinderen, en hoe hun hersenen zich ontwikkelden. Maar ik weet niet meer hoe dat boek heet, maar er stond wel interessante informatie in. :3 Hm, daar heb je niks aan.

in groep 1 of 2 dacht ik… was er heel snel bij… rekenen ging niet altijd even goed :confused:

Ik kon wel snel woorden/zinnen lezen, ik sprak ze niet altijd goed uit maarja.
ik schreef en rekende wel altijd heel sloom. xD

In groep 3 kon ik een beetje lezen. Vooral makkelijke woordjes zoals ik, roos, hek, etc. En verder weet ik het niet, maar volgens mij kon ik aan het einde van groep 3 makkelijke boekjes lezen. Toen was ik dus 6/7.

Ik kon in groep 0 (moest ik naartoe omdat ik in oktober jarig ben ofzoiets, haha) al zo ongeveer lezen… Ik heb groep 1 overgeslagen omdat ik toen al kon lezen, een beetje schrijven etc. Aan het eind van groep 2 las ik met gemak allerlei simpele boekjes en kon ik ook schrijven. Daarom ben ik halverwege groep 3 naar groep 4 gegaan, haha.

Super; kan deze dingen mooi mee nemen in mn pws! beter als er natuurlijk nog een aantal zijn want anders heb je niet echt objectief beeld. Nog meer mensen met pws bezig hier?

Ik kon heel vroeg lezen, in groep 2 las ik Jip en Janneke (met avi :sunglasses: al voor aan de klas dus ik denk groep 1, maar toen wist ik het nog niet.

Groep 1 dus.

ik kon in groep 3 volgens mij lezen, en best goed want gelijk vanaf toen heb ik de hele basisschool in de extra lees groep ofzoiets gezeten xD

met mijn 2,5 leerde ik letters herkennen (dus leerde ik lezen)
en een jaar later kon ik van die groep3/4-boekjes lezen… op de crèche dus nog.

nog een vraagje; hoe oud zou de gemiddelde leeftijd zijn van girlscene?

Ik kon lezen toen ik in groep 2 zat, dus ongeveer op m’n 5e. Succes nog met je pws!

Ik kon al lezen voor dat ik naar groep 3 ging. In groep 2 las ik de andere kindjes al voor haha. Had het mezelf op de een of andere manier aangeleerd.