Pws?

Helloo,
Ik wil me pws voor het vak economie doen, maar vind het heel lastig om een onderwerp te vinden! iemand een idee? (:
xxxxx

De economische crisis x].

webshops… *online winkels, marktplaats enzo…*

hoe je precies moet betalen, hoeveel er in vergelijking tot de echte winkels op internet word gekocht, hoeveel mensen gemiddeld iets via internet kopen, en miss een enquete over of mensen van jou leeftijd van hun ouders iets via internet mogen kopen en dat ook daadwerkelijk doen…

economische crisis is waarschijnlijk niet toegestaan, of je moet een bepaald probleem doen zoals dat de huizenmarkt nu helemaal op instorten staat ofzo…

maar waarom economie?

Thanks, leuk idee!
economie omdat ik dat best interessant vind en bijna iedereen geschiedenis doet!

ja heb je gelijk in *nouja niet het gedeelte dat het interessant is, maar dat iedereen geschiedenis doet xD* ik zelf ook, maar heb wel een origineel onderwerp, alchemie, wij gaan de mythe over de steen der wijzen ontrafelen :slightly_smiling_face: xD

Okee! haha tja ik heb het niet zo met geschiedenis!
Maar ik kan niks vinden, want over webshops enzo kan je ook niet echt een goeie hoofdvraag verzinnen.

Ik doe het bij economie over vrouwelijk ondernemerschap.

Hoezo kan je met het onderwerp webshop niet uit de voeten? Volgens mij kan je juist over ALLES een pws maken :’]
Het is geen werkstuk waarbij je info van de bieb en internet haalt, maar je gaat het zelf zoeken…
Je kan toch een hoofdvraag nemen als:
Wat voor invloed hebben webshops voor maat XL+ op de samenleving?
(enquete’s afnemen, webshops ondervragen alles…)
Of juist:
-Wat voor soort webshops zijn er en wat is nou een gat in de markt?
-Welke doelgroep gaat het liefste voor een webshop en welke voor een echte winkel en waarom?

Oke niet echt geweldige onderzoeksvragen, maar als je je er even in verdiept moet het toch lukken? XD

Neem anders als economisch onderwerp de huizenmarkt, of de conjunctuurgolf, of vergelijk de economie van andere landen met elkaar en kijk wat voor gevolgen dat heeft op dat volk (van dat land, duh)
Nja, het begin blijft altijd het lastigst bij zoiets natuurlijk :astonished:

herinner me niet aan mijn praktische opdracht over de economische crisis… 40 pagina’s lang, omg. ik stief. maar we hadden wel een 7,5.
ik raad je dit onderwerp trouwens echt niet aan, het was zo ingewikkeld. om scheel van te worden. dan is een idee van webshops inderdaad veeel leuker.

Ik moet er ook 1 maken,
voor Natuurkunde, Wiskunde of Scheikunde…
Daar zijn we nog niet helemaal uit xD
Iemand tips?