PWS uiterlijke verzorging ( profielwerkstuk )

Hallo,
Dit forum is echt ideaal voor mijn vraag denk ik.
Ik zit namelijk in havo 5 en moet een profielwerkstuk maken. Nou ik heb gekozen voor het vak maatschappijwetenschappen en wil iets doen gericht op uiterlijke verzorging.
Nou wil ik eigenlijk iets uitzoeken in de trend van: Welke rol uiterlijke verzorging in het dagelijkse leven speelt en op welke manier dit word beinvloed door onze maatschappij.
Mijn begeleidster vond deze vraag te breed. Nou nu zou je kunnen zeggen dat ik kan kijken hoe onze schoonheidsidealen door de media beinvloed worden maar dat is dus net niet wat ik wil. Ik wil eigenlijk kijken door welke factoren wij beinvloed worden en hoe op deze manier onze schoonheidsidealen ontwikkeld worden.
Ik had tot nu toe als hoofdvraag: welke schoonheidsidealen zijn er in onze maatschappij en door welke factoren zijn die ontstaan?
Nou is mijn vraag, zijn hier mensen die misschien een betere hoofdvraag weten? Of die ook zoiets gedaan hebben? Bij deze hoofdvraag wil ik de volgende dingen gaan onderzoeken:
[b]- Schoonheidsidealen

• Media
  • Banenmarkt
  • Psyche
  • Invloed
  • Subculturen
  • Maatschappelijk beeld[/b]
    ( dit is nog heel erg breed ) Dus graag de vraag of jullie misschien goede deelvragen weten of me iets verder op weg kunnen helpen.
    Alvast bedankt
    Groetjes zoë

Probeer eerst te kijken hoeveel informatie je kunt vinden van verschillende onderwerpen, en formuleer dan een deelvraag die past bij de info die je gevonden hebt. Dat werkt een stuk makkelijker dan eerst een deelvraag maken en daarna de informatie zoeken.

Ja ik heb inmiddels een beetje spijt van mijn onderwerp omdat het erg lastig is maar mag nu niet meer veranderen

Wat ik bijvoorbeeld zou doen ik ook andere culturen erbij halen. Zoals de nekringen in Afrika, de geisha’s in Japan en de kleine voetjes in China.

Hopelijk kan ik je zo op ideeen brengen.
Ik ben verder niet erg goed in dit soort dingen :’) Sorry.

Dit is wel een goede! allleen dan zou je meer schoonheidsidealen als hoofdvraag krijgen en dan pasth et weer niet helemaal binnen maatschappijwetenschappen, maar je brengt me wel op een idee ik zou ook als hoofdvraag kunnen nemen. Welke schoonheidsidealen zijn er in verschillende maatschappijen en hoe zijn deze ontstaan