PWS schoonheidsidealen

Hee ik wou mijn pws doen over schoonheidsidealen, alleen ik ben enorm laat begonnen. Zou iemand misschien een goede hoofdvraag of deelvragen weten voor het onderwerp schoonheidsidealen? Ik zou het gewoon willen hebben over vroeger en nu.

Hoofdvraag: In welk opzicht/op welke manier zijn de schoonheidsidealen veranderd ten opzichte van vroeger?

Deelvragen:

• Wat zijn de verschillen tussen de schoonheidsidealen uit de … periode en nu?

Eigenlijk vind ik het een beetje stom dat wij dit moeten gaan doen maar oké, ik heb toch niks beters te doen en waarschijnlijk heb je hier toch niks aan :’)

Hoe was het in de Oudheid? Hoe was het in de Middeleeuwen? Hoe was het in de Renaissance? Hoe was het in de Verlichting? Hoe was het in de Romantiek? Hoe was het in de 20e eeuw? Hoe is het nu? Hoe is het van toen naar nu ontwikkeld?

ik denk dat je het beter zelf kunt doen, want je weet zelf wel wat je wil en hoe het moet worden

Verschillen tussen hier en andere landen? Wel apart dat je er nu pas aan begint, wij moesten hoofd- en deelvragen lang geleden al aan onze begeleider laten zien en laten goedkeuren!

Ik had mijn PWS over iets van mode en de daarbij behorende schoonheidsidealen. Vroeger was het schoonheidsideaal een dik lichaam, omdat dit stond voor rijk en welvarend. Misschien kun je daar iets mee? Waarom het is veranderd bijvoorbeeld?