PWS psychologisch onderwerp!

Hee,
weten jullie een leuk psychologisch / maatschappelijk onderwerp voor mn pws? Ik zat al te denken aan dromen, of de invloed van verkooptrucs, schizofrenie. Welke denken jullie dat ik het meest over kan vertellen. Of weten jullie nog een beter / leuker onderwerp? Ik wil ook iets met n enquête doen / onderzoek doen.
Thanksx

2 mensen uit mijn klas deden het over onderbewustzijn, weet niet of je dat iets vindt ? :stuck_out_tongue:

Zoiets lijkt me wel leuk ja! (: Maar ik weet niet of je daar zo heel veel over kan vertellen. Nog meer ideeën? Hoeft niet persé iets psychologisch te zijn, als het super leuk is kan je het hier ook neerzetten! (:

Upje!?

Ik heb vorig jaar met economie (maar het is best wel psychologisch) een werkstuk gemaakt over het effect van muziek in reclame op het keuzegedrag van consumenten. Je kan dat ook nog uitbreiden naar het kleurgebruik etc. Als je dit leuk lijkt, heb ik nog wel 2 artikelen die je mooi kunt gebruiken.

Ik zou voor iets gaan waarbij je testjes/onderzoek kan doen bij mensen van jullie school. Daar scoor je zeker punten mee! Maar iets als schizofrenie is dan wel moeilijk. Iets met dromen is wel leuk? En vraag dan gewoon je docent om hulp.

Iets met urie geller en het effect dat hij uitoefent op mensen of char medium of die gast die met kleine kinderen kan communiceren, weet ff niet hoe hij heet
misschien kun je dan onderzoeken of mensen echt daar in geloven en wat voor soort mensen daarin geloven?

Suuperlijk dat je het over psychologie gaat doen
ik had voor mijn pws onderzocht hoe jongeren stress ervaren

Misschien een zeldzame physische ziekte?

Ik wil mijn profielwerkstuk ook over een psychologisch onderwerp houden en een eigen onderzoek doen, maar ik vind het zo lastig iets te bedenken.
Dus deze blijf ik even volgen (:

je kan het ook over leren doen… hoe je leert etc en dan kan je ook een proefje doen met klassieke conditionering (pavlov) daar heb je hele makkelijke proefjes voor namelijk, dat vinden leraren altijd leuk als je zoiets doet.
En dat onbewuste is ook heel veel over te vertellen moet je even kijken naar bijvoorbeeld freud dat gaat zowat helemaal over je onbewuste.

Concentratievermogen, territoriumgedrag (de manier waarop mensen bv in de trein vaak zo ver mogelijk uit elkaar gaan zitten)… Voor welk vak wil je het eigenlijk doen, biologie gewoon?

Aanvulling: Deze is ook met klassieke conditionering :wink: