Pws ontbinding

Hellowww,

Ik moet binnenkort de eerste beginsels van mijn pws inleveren. Nu is mijn onderwerp (mis een beetje raar) ontbinding van het lichaam na de dood. Ik heb een aantal deelvragen nodig en een hoofdvraag. Ook moet ik een experiment verzinnen dat aansluit en eventueel antwoord geeft op mijn hoofdvraag. Heeft iemand een idee voor hoofdvraag, deelvragen of experiment? Ik hooop op antwooord​:relaxed::blush:

Xxx

Hmm hoofd- en deelvragen weet ik zo 1,2,3 niet, maar ik weet misschien wel een experiment. Dat werd me een keer verteld op de open dag van de hogeschool van Amsterdam voor de opleiding forensisch onderzoek. Daar moest je dan op een gegeven moment een stukje lever buiten in een petrischaaltje leggen en onderzoeken wat bijv. het verschil is qua ontbinding als het dekseltje erop zit of eraf, als het in de schaduw staat of zon etc. Dit kun je natuurlijk ook doen met een ander stuk vlees en niet perse met een mensenlever haha.

Wat heb je tot nu toe zelf uitgezocht?
Ik zou eerst aanraden om wat in te lezen over het onderwerp en dan de aspecten die je nader wilt behandelen opschrijven. Ontbinding van het menselijk lichaam is nogal breed, misschien wil je het thema in algemene zin behandelen of juist afgebakend op specifieke kenmerken.

Probeer eerst zelf wat te verzinnen, daarna kun je altijd nog tips vragen hier. Denk namelijk niet dat er mensen zich geroepen voelen om jouw huiswerk te doen :wink:
Een proef hierbij verzinnen is wel lastig, daarin geef ik je gelijk.