PWS onderzoek!

Heee.
Ik moet een onderzoek doen voor school, samen met vriendin.
Ons onderzoek gaat over eerste indrukken.
Nu hebben wij ook een paar vraagjes voor jullie! Ik hoop dat jullie meewillen werken(A)

1) Weet je van jezelf dat je snel een mening over iemand anders vormt, terwijl je die person niet kent?
2) Heb je wel eens negatief gedacht over iemand dat die persoon niet aardig was, maar later bleek dat ze wel heel aardig was?
3) Heb je wel eens negatieve of positieve ervaringen gehad met mensen van een andere cultuur?
4) Bleken deze ervaringen invloed te hebben gehad op je eerste indruk? Ben je daarna anders naar die type mensen gan kijken?

Alvast heel erg bedankt!

Kus,xx

Zou iemand hem misschien ergens anders willen zetten?
Hij is per ongeluk bij beauty gegaan!
Tnx!

1. Ja, dat doet iedereen.
  2. Ja
  3. Beide
  4. Nee
  1. Weet je van jezelf dat je snel een mening over iemand anders vormt, terwijl je die person niet kent?
    ja ik vorm heel snel al een oordel
  2. Heb je wel eens negatief gedacht over iemand dat die persoon niet aardig was, maar later bleek dat ze wel heel aardig was?
    Jep, degene is nu een hele goeie vriendin
  3. Heb je wel eens negatieve of positieve ervaringen gehad met mensen van een andere cultuur?
    Ja, negatieve en positieve ervaringen
  4. Bleken deze ervaringen invloed te hebben gehad op je eerste indruk? Ben je daarna anders naar die type mensen gan kijken?
    Jaa ik let echt heel goed op mijn woorden bij sommige mensen

1 - ja, daar kun je eigenlijk vrij weinig aan doen geloof ik.
2 - Nee, eerder andersom :’)
3 - Ja (positief), maar dat ligt toch niet aan de andere cultuur, maar aan de persoon. Rare vraag.
4 - Nee, ik let niet echt op achtergrond ofzow.

1. Weet je van jezelf dat je snel een mening over iemand anders vormt, terwijl je die person niet kent?
    ja
  2. Heb je wel eens negatief gedacht over iemand dat die persoon niet aardig was, maar later bleek dat ze wel heel aardig was?
    ja
  3. Heb je wel eens negatieve of positieve ervaringen gehad met mensen van een andere cultuur?
    ja
  4. Bleken deze ervaringen invloed te hebben gehad op je eerste indruk? Ben je daarna anders naar die type mensen gan kijken?
    ja

die 3e vraag is trouwens erg dubbel, want zowat alleen als je totaal geen ervaringen hebt met mensen van een andere cultuur is het antwoord nee… zou je misschien beter anders kunnen formuleren voor je werkstuk denk ik… want weet niet precies wat je gaat onderzoeken maar als een vraag zo dubbel is maak je het jezelf in je uitwerkingen denk ik alleen maar moeilijk. (ik kraak je nu niet af, ik geef je een tip uit eigen ervaring) :slightly_smiling_face:

Ja, maar die kan altijd bijgesteld worden.
    Ja, ben zelfs bevriend met haar geweest, maar nu blijkt dat ze toch een bitch is. Eerste oordelen kloppen vaak bij mij.
    Goh hee, wat is dit voor domme vraag. Als je iemand van een andere cultuur tegen komt, dan is dit positief óf negatief. :pensive:
    Nee, ieder persoon is een individu. Dat ik Jantje A. niet mag, betekent niet dat Jantje B. net zo verschrikkelijk is, alleen maar omdat ze wat gemeen hebben.

Dankje voor invullen!
Bedankt voor de tip! Ik zou kijken of ik hem kan veranderen!
xx

ja
    ja
    ja
    nee ik houd er niet van om mensen in een hokje te stoppen.
  1. ja, dat heeft iedereen togh wel.
  2. jaa,
  3. allebei.
  4. Nee, de een is de ander niet.
  1. Weet je van jezelf dat je snel een mening over iemand anders vormt, terwijl je die person niet kent? Ja dat gebeurd dikwijls. Maar dan kom ik snel tot inkeer als ik die persoon eenmaal ken. Maar dat is bij iedereen.
    Tuurlijk. Gewoon omdat je die persoon eerst niet kent en dan moet je je baseren op wat je hoort of de eerste indruk.
    Positief: heb ooit een zigeunermeisje ontmoet in het park en heb er een hele leuke namiddag mee gehad. Ze was echt zo lief , jammer dat ik haar niet meer terug heb gezien. En een negatieve ervaring… Een kleine ruzie maar dat was niet gebaseerd op cultuur. Gewoon als een ruzie tussen 2 mensen van dezelfde cultuur.
    Ik heb nooit een anders gekeken naar mensen met een andere cultuur.
    ja, doe ik wel
    ja, heb ik wel vaker
    mwah niet echt
    een beetje
  1. Weet je van jezelf dat je snel een mening over iemand anders vormt, terwijl je die person niet kent? ja, zonder dat ik het door heb vaak.
  2. Heb je wel eens negatief gedacht over iemand dat die persoon niet aardig was, maar later bleek dat ze wel heel aardig was? ja, vorig jaar zat een meisje met 1 vak bij mij in de klas en toen dacht ik dat ze echt niet aardig was dus praatte ik nooit met haar, maar nu zit ze in mn mentorklas en is ze toch heel aardig!
  3. Heb je wel eens negatieve of positieve ervaringen gehad met mensen van een andere cultuur? een paar maand geleden was in de plaats waar ik woon het cadans festival, een dans/muziek festival van mensen over de hele wereld zoals uit schotland, italie, hongarije, india, etc. dat was echt super leuk!
  4. Bleken deze ervaringen invloed te hebben gehad op je eerste indruk? Ben je daarna anders naar die type mensen gan kijken? nee, want ik vorm mijn eerste indruk niet op basis van cultuur of iets dergelijks, maar eerder op basis van uitstraling.
    Ja dat doe ik zeker. Maar meestal klopt dat ook wel.
    Eh, nee niet dat ik weet.
    Nee, geen negatieve.
  4. Bleken deze ervaringen invloed te hebben gehad op je eerste indruk? Ben je daarna anders naar die type mensen gaan kijken?
    Iedereen is anders, je kan niet altijd er vanuit gaan dat een bepaald type mens zo en zo is.
    Ja, eerlijk gezegd wel :blush:
    Nee, dat niet.
    Ja.
    Nee.