PWS mediabeinvloeding

Voor mijn profielwerkstuk heb ik het vak maatschappijwetenschappen. We moeten hiervoor een maatschappelijk probleem uitwerken. En ik heb voor Mediabeinvloeding gekozen. Nu moet ik een discussiepagina maken met een stelling over het probleem en voor en tegen argumenten maken. Nu is het probleem dat ik inspiratieloos ben en geen goede stelling kan bedenken. Dus ik dacht misschien weet iemand van jullie wel iets? (A)

Alvast bedankt!

Mediabeïnvloeding is wel heel breed.
Misschien kan je een stelling doen over of media teveel mag? Ik heb bijvoorbeeld wel een wat gezien over het journaal, dat ze dan bijvoorbeeld iets opnemen over iemand’s mening, en ze dan expres een deel van de zin weglaten zodat het lijkt alsof hij een andere mening heeft.
En dan een stelling over of dat soort dingen verboden zouden moeten ofzo.
Ik heb geen idee

Wat ik zelf heel interessant vindt is over die persbureau’s (zoals Reuters) die alles in een westers perspectief laten zien en dus vaak niet de echte waarheid presenteren. Of nieuws feiten op zo’n manier presenteren dat ze aan de verwachtingen van de toeschouwers voldoen.

Misschien kun je iets doen over dat persbureau’s meer naar de ‘echte’ waarheid moeten streven? Of dat we ook nieuws van niet-europese zenders/persbureau’s zouden moeten introduceren in Nederland, om zo een vollediger beeld van de waarheid te geven. (Bijvoorbeeld leerlingen laten kijken naar Al Jazeera, ik noem maar wat…)