Er ontstaat een discussie over een verzonnen verhaal
Nou, om eerlijk te zijn zou ik er wel enorm van balen als alles van mijn telefoon af is ja. En dan is dat nogal zachtjes uitgedrukt.
Maar aan de andere kant zou ik ook heel blij zijn als ik hem weer terug zou hebben.
Eens met Foucher en Random.
Dit ja haha.
Ja het is natuurlijk niet goed wat je hebt gedaan en ook behoorlijk egoĂŻstisch maar je weet zelf al wel dat het fout is en je probeert je fout nu te herstellen dus dat is wel weer goed.
Veel plezier met je pws!
Ik ga nu heel eerlijk zijn
Ik vind het echt NIET oke dat je het in je hoofd gehaald heb om het mobieltje te houden.
Bij mij is ooit veel geld gejat en ik heb heel wat portemonee’s gevonden in mijn leven en het is NOOIT in me opgekomen het geld te houden dat erin zit.
Netjes dat je het terug wil brengen maar vertel gewoon eerlijk wat je plan was want het is echt niet oke om te liegen en ik vind dat je de consequenties die eraan zitten maar moet aanvaarden
Heel fijn wel dat de eigenaar hem straks terug heeft en ja daar mogen ze blij mee zijn maar het zou verdomde toch gewoon normaal moeten zijn dat als iemand iets vind het ook ergens naartoe brengt waar de rechtmatige eigenaar mee gevonden kan worden?
Breng het terug, vertel je verhaal, hopelijk vinden ze de rechtmatige eigenaar nog.
Eens.
Helemaal mee eens. Ooit ben ik mijn gloednieuwe telefoon in een pashokje in het dorp vergeten, na een kwartier weer terug, hij was al weg. Nooit meer wat van gehoord. Ik vind dat echt niet kunnen, het is niet van jou. Je hoort er gewoon met je vingers van af te blijven.
Als je je zo schuldig voelt vind ik dat je ook het hele verhaal moet vertellen.
Lol je doet alsof ze dat ding gestolen heeft :’) ik snap niet waarom mensen hier zo aangebrand reageren. Dat ze hem heeft gereset en alles… was fout ja maar ik leg de schuld compleet bij de eigenaar. Ik vind het gewoon ontzettend slordig als je je mobiel kwijt raakt. Een mobiel is iets duurs en waardevol en daar hoor je gewoon erg goed op te letten.
Maar in ieder geval,
TS, probeer contact te zoeken met die meid en geef het haar gewoon terug. Ze moet dankbaar zijn dat ze ĂĽberhaupt dat ding terug heeft want voor hetzelfde geld was het gevonden door een of andere zwerver en die had m gewoon verpatst zonder er iets bij te voelen.
Dus jij bent nog nooit iets verloren/kwijtgeraakt? Ik ben ontzettend vergeetachtig, als ik teveel aan m’n hoofd heb vergeet ik zelfs om mascara op beide ogen te doen, laat staan om m’n telefoon mee te nemen. En ze mag hem dan wel gevonden hebben, ze heeft hem meegenomen met de intentie om hem te houden. Nogmaals, het is niet van jou.
Uhh iedereen raakt toch wel eens wat kwijt? Iedereen heeft toch wel eens niet zulke heldere momenten? Kom op joh, wat een kut reactie :’). Alsof jij altijd precies weet waar al je spullen zijn
Je steelt ook als je hem mee neemt om hem zelf te gebruiken :’)
Ja uiteindelijk heeft ze spijt en wil ze hem terugbrengen maar dat was niet haar eerste intentie.
Iedereen verliest weleens wat, dat kan gebeuren als je heel veel spullen bij hebt en gehaast de bus in moet. Dat kan gebeuren als iemand tegen je aanstoot en je mobiel uit je jaszak valt en dit niet hoort vallen.
Ik vind het echt zo’n onzin om de schuld bij de verliezer te leggen.
Als je iets vind dat niet van jou is moet je het gewoon teruggeven.
Klopt, maar ik zou allang blij zijn dat ik mijn telefoon weer terug zou hebben.
Ik raak wel eens wat kwijt ja maar op mijn mobiel/sleutels/pasjes ben ik heel oplettend en die hou ik altijd op 1 plek waar ik ze echt niet kan verliezen.
Ja duh iedereen is toch zuinig op die spullen. Jij weet de reden toch niet hoe dat meisje haar telefoon is verloren? Wie zegt dat ze er niet zuinig op was.
Ik zou hem gewoon naar de politie brengen. Die plaatsen dan op een site een foto en als degene er dan op kijkt die hem kwijt is, kan die aangeven dat hij van haar/hem is. Als ik jou was had ik nooit die mobiel zomaar in eigen gebruik genomen, maar het is nu toch al gebeurd, dus daar kan je vrij weinig aan veranderen. Ik denk dat je nu zelf eigenlijk al de goede oplossing hebt bedacht <3
Ik vind het zo komisch dat van elk topic een discussie kan komen haha.
Maar ja, het is niet goed wat je gedaan hebt maar je hebt je bedacht dus dat is goed.