Pws godsdienst, iemand ideeén?

Hallo,

Wij moeten over 2 weken al zo ongeveer weten waar we ons pws over willen houden. Nu vinden mijn vriendin en ik godsdienst erg interessant en willen het daar best graag over hebben. In iedergeval iets in die richting. Zelf hadden we al: De invloed van de godsdiensten op onze nederlandse cultuur. Met godsdiensten bedoelen we dan de 5 wereldgodsdiensten,christendom etc. Alleen weten we daar niet zo geod een hoofdvraag en deelvragen op te verzinnen. Heeft iemand van jullie misschien ideeén?

Groetjs.

wat is een pws :roll_eyes:

profielwerkstuk

De manier waarop religie in het alledaagse Nederlandse leven is terug te vinden als hoofdvraag.
En dan als subvragen per religie (in Nederland zou ik het houden op Christendom, Islam, Joden misschien, atheisme als je het aandurft).

Tevens moet je niet bang zijn een negatieve conclusie te geven (“religie is niet of nauwelijks terug te vinden in dagelijks leven”). Veel mensen denken dat onderzoek gaat om het bewijzen van iets, maar kan ook gaan om het bewijzen dat iets juist NIET is!

eeehhhh goeie vraag

misschien iets over de cultuurverschillen tussen godsdiensten? of over bijvoorbeeld christenen in nederland en christenen in het buitenland en daar het verschil van?

ik zou het zo 1, 2, 3 niet weten, maar succes alvast met jullie pws :slightly_smiling_face: