PWS Anorexia

Ik weet genoeg ^.^

Nou ik ken niet echt iemand op school die echt serieus anorexia heeft of had.

Ik mis het niet echt, ik heb het er al over gehad bij verzorging, maar ik denk dat er tegenwoordig wel voor alles een voorlichtingspakket is; loverboys, digitaal pesten, zorgvuldig omgaan met vuurwerk.

Maar goed upje voor jou :slightly_smiling_face:!

Ik ben het eens met Muki.

Hee maar even een vraagje, ik moet namelijk voor school ook wat doen over eetstoornissen.

Dat je er nu over praat en dat je toegeeft dat je het hebt, betekend het dan dat je genezende bent (als je snapt wat ik bedoel)? wat mensen die anorexia hebben ontkennen het toch juist altijd.

Wat doen al die mensen in die klinieken dan?
niet aanvallend bedoelt hoor, en ik ben het gewoon niet met dat laaste eens.
ontopic:
Ik mis het niet echt… Ik denk ook niet dat je anorexia kan voorkomen.
Dus dat een voorlichting dan weinig helpt.

Hoezo mensen in klinieken?
Die willen toch ook beter worden, of die hebben het iig toegegeven.
Ik vroeg het alleen omdat ik heb gelezen (internet, altijd even checken) dat mensen met anorexia meestal (bijna altijd) ontkennen dat ze anorexia hebben…

Nu wil ik niet beweren dat zij zit te liegen ofzo, gewoon interesse en benieuwd hoe dat zit.

Titel veranderd.

Ik weet niet of ik genezende ben, ik heb 3 maanden in een kliniek gezeten, en ik ben nu in behandeling op de dagbehandeling. Op het moment ben ik stabiel en hoef ik niet aan te komen, ondanks dat ik 12 kilo van mn minimale streefgewicht afzit. En dat ik het beken betekent niet dat ik het niet heb :no_good_woman: want ik heb het wel degelijk. En alle meiden in de klinieken, en op de poliklinische behandelingen etc (eigenlijk iedereen die in behandeling is) BEKENT het, en hebben écht wel anorexia!

Dat hangt er vanaf in welke fase je zit. Als je nog in de ontkenningsfase zit, dan ontken je ALLES, en dan wil je vaak ook niet in behandeling. Dan gaan ze juist proberen om je ervan te overtuigen, en je moet het ook in gaan zien. Dat kost tijd, maar uiteindelijk gaan de meesten het wel zien.

Ja nee oke, het was ook niet bedoeld als aanvallend iets ofzo hoor, maar ik ben vooral de uiterste tegen gekomen op internet dus het was echt gewoon een vraag :wink:

Ik denk op zich dat je dmv voorlichting anorexia wél kunt voorkomen. Je hebt namelijk pas anorexia als je onder een bepaald vetpercentage zit, en als je een X-aantal kilo onder je ‘normale’ gewicht zit. Als je begint met lijnen heb je dus nog lang geen anorexia, maar een beginnende eetstoornis (die kan uitlopen in een paar soorten).
Als je dus voorlichting geeft; een lijst met alle kenmerken, met dingen waar je een beginnende eetstoornis aan kunt herkennen. Als meiden/jongens dan vriend(inn)en hebben, en bepaalde dingen herkennen, kunnen ze aan de bel trekken. En dan hoeft het bij die persoon niet door te slaan naar Anorexia. Dan kan dat dus voorkomen worden.

Een pro-ana meisje soms? :blush:
Ik snap wat je bedoelt, dat is ook meestal het eerste wat mensen denken. Maar ik weet inmiddels beter, en ik weet ook van véél mensen die echt heel erg ondergewicht hebben dat ze echt wel beter willen worden, maar dat ze niet weten hoe. Omdat ze zo bang zijn om aan te komen. Maar ze weten dondersgoed dat ze AN hebben :frowning_face:

UP!

Ik heb nog nooit een les gehad over anorexia,
hoewel het misschien beter is als dat wel gedaan wordt.

uuppp

Toegeven betekend niet gelijk dat je er klaar mee bent.
Plus anorexia is heel tegenstrijdig. Je wilt er van af, maar het is ook zo fijn omdat je het ‘gewend’ bent.

Ik heb nooit voorlichting over anorexia gehad. Ik denk dat het goed is voor kinderen in groep acht, en de eerste/tweede klas.

Klopt helemaal. Ik zit dus nu op de dagbehandeling, en daar is sinds kort ook een vrouw van 41. En in de kliniek zit een vrouw van 58. Zij hoort bij de les-ers (langdurige eestoornis). Hun hebben ook toegegeven, al wel -meer dan- 20 jaar geleden. En hun zijn er ook niet vanaf. Die vrouw van 58 komt er zelfs niet meer vanaf. dusja.