[i]De PVV wil een algeheel verbod op hoofddoekjes in het provinciehuis van Noord-Holland in Haarlem. Zelfs bezoekers met een hoofddoek komen er niet in, als het aan lijsttrekker Hero Brinkman ligt.
Daarmee gaat de PVV nog een stap verder in de ‘strijd’ tegen deze geloofsuiting, schrijft Het Parool. De PVV keert zich in het verkiezingsprogramma nog alleen tegen boerka’s en hoofddoekjes voor ambtenaren en bestuurders van de provincie.
De partij vindt dat volksvertegenwoordigers en ambtenaren het ‘goede voorbeeld’ moeten geven.
Brinkman doet daar een schepje bovenop. ‘‘Voor ons staat het hoofddoekje symbool voor de onderdrukking van de vrouw,’’ zegt hij. ‘‘Symbolen zijn belangrijk.’’
Ook burgers met een hoofddoek zullen in het provinciehuis in Haarlem worden geweigerd, als Brinkman het voor het zeggen zou hebben. Het Parool vroeg hem of hij straks de gehoofddoekte stadsdeelvoorzitter Fatima Elatik van Amsterdam-Oost zou willen ontvangen.
‘‘Ik ga met iedereen praten, maar ze komt het provinciehuis niet in,’’ aldus Brinkman. ‘‘We zullen ergens anders moeten afspreken.’’[/i]
Bron: http://www.depers.nl/binn…verbod-provinciehuis.html
Dit is bijvoorbeeld één artikel over het hoofddoek-verbod in het provinciehuis.
Ik heb maandag een debat over dit onderwerp.
En nu was ik benieuwd, hoe denken jullie hier over, een verbod van hoofddoeken in het provinciehuis? En bijvoorbeeld het verbod in andere openbare plekken?
(: