Puzzel van 3000 stukjes trekt krom

Mijn moeder heeft een puzzel gemaakt van 3000 van Venetie. Ze is gek op Italië en heeft veel moeite gedaan voor die puzzel. Het heeft lang geduurd, mede doordat ze ook spierdystrofie en van alles heeft in haar armen. Ik ben erg blij dat hij af is.

Niet dat die info van belang is. Waar het dus om gaat is dat ze de puzzel heeft geplakt met ravensburgerpuzzellijm. Prima, blijft goed zitten na 3 keer aanbrengen ofzo, hij valt niet uit elkaar. Maar hij hangt aan de muur en trekt krom naar binnen toe, vooral aan de linker kant. Het is bijna een hoek van 45 graden, we noemen hem nu ook wel de 3D puzzel.

We hebben al van alles geprobeerd om de puzzel recht te houden, en we weten het ook niet meer. Ik zou het erg fijn vinden als ik een oplossing hiervoor zou kunnen vinden, omdat ze zo blij is dat hij af is. Misschien dat jullie nog ideeen hebben?

Heel erg bedankt!

Ik zou hem op een dunne houten ondergrond plakken (bijv. triplex) als dat kan en dan ophangen.

Dat van die ondergrond is een goed idee, maar ik ben bang dat hij dan te zwaar wordt. Ik zal het even aan mijn vader vragen.

Hij was weer recht gemaakt, maar hij trekt krom, ook als hij weer recht is. Er moet echt iets zijn dat er voor zorgt dat hij niet meer krom kan trekken.

inlijsten?

inlijsten ?

Je kunt hem ook inlijsten, dat hebben mijn ouders ooit ook gedaan :slightly_smiling_face: en dan kan hij gewoon aan een spijker hangen.

Oh dat was al genoemd haha.

Dat inlijsten is een heel erg goed idee. Vooral aangezien hij naar buiten krom trekt en niet naar de muur toe. Ik zal het zeker voorstellen aan mijn ouders.

Heel erg bedankt allemaal!

Omg, 3000 stukjes O_O. Oke, dat wilde ik even kwijt :stuck_out_tongue:

ik dacht ook aan inlijsten

Mijn oma plakt dat altijd op een plaat met van die hele sterke lijm (geen lijmpistool dat is te heet) en hij blijft altijd goed zitten. Wel even oppassen met terugbuigen :wink: Succes!