puur natuur?

ik denk dat je te onzeker bent :slightly_smiling_face: mss vinden jongens je gewoon wel leuk voor je haar of hoe je je gedraagt of kleed of… Niemand is perfect :slightly_smiling_face: en af en toe wat mascara is leuk, maar veel jongens die ik ken vinden het trouwens helemaal niet leuk als meisjes een hele hoop make up dragen.

ik heb hetzelfde probleem… heb dagelijks foundation, concealer, wenkbrouwpotlood, blush en mascara op. soms ook nog oogpotlood en oogschaduw. & als ik dat niet op heb voel ik me echt kaal en elke keer als ik in de spiegel kijk word ik strontsaggerijnig. & wat minder op doen kan ook wel, maarja dan ben ik zegmaar toch niet helemaal tevreden ;p echt irritant!

ik heb een klein beetje hetzelfde, begin ook steeds meer te dragen.
misschien kun je een dagcreme kopen en die elke dag opdoen die je gezicht egaler maakt (weet niet of die bestaat…)
verder een labello voor je lippen, wat mascara en concealer.
misschien voel je je dan niet zo kaal als je dit op hebt omdat je dan toch wel wat op hebt?
succes in ieder geval! en ze vinden je vast wel mooi zonder make-up hoor! :slightly_smiling_face:

waarschijnlijk valt het heel erg mee hoe je er uitziet, sta er gewoon meer voor open :]

Wij vallen toch ook op jongens zonder makeup, die wallen of een slechte huid ed hebben :B
Het is iig niet iets waar ik dan echt op afknap, of het moet wel erg extreem zijn.

ik zou stoppen met de foundation, daar verberg je nu misschien je slechte huid mee, maar als je straks 30 bent heb je allemaal rimpels. verder, mascara enzo dat moet gewoon kunnen. je gezicht transformeert niet als je mascara, oogpotlood en wenkbrauw potlood op doet, ik weet zeker dat jongens je net zo leuk zullen vinden zonder extreem veel make-up :stuck_out_tongue:

beter laat je wenkbrauw poeder zo lang mogelijk… je wenkbrauwen ‘maken’ je gezicht. dus als je al zorgt dat je mooie ge-epileerde weknbrauwen hebt voel je je misschien al minder onzeker met weinig make-up. en als je het bij mascara en oogpotlood houd met wenkbrauw potlood valt toch wel mee? :slightly_smiling_face:

misschien moet je gewoon langzaam afbouwen voor jezelf. zodat je er een beetje aan went. ik vind de meeste meisjes zonder of met weinig make up mooier. en houd je vooral niet in tegenover jongens. want jongens letten daar echt niet zo op :slightly_smiling_face:

Zou ik je eens wat vertellen?
Ik voelde me ook altijd een soort van ‘’ lelijk ‘’ zonder make-up ( triest opzich )
Maar sinds ik een vriend heb, boeit het me een stuk minder, hij houd van me zoals ik ben, en vind mij mooi zoals ik ben, dus zowel met als zonder makeup.
Maak jezelf niet zo druk, je wordt ook niet geboren met mascara en foundation op.

ik had eerst ook best wel veel make-up op.
ik had 1 x gewoon veel minder op gedaan
& vriendinnen enzo zeiden dat ze het veel leuker vonden enzo.
dus nu draag ik ook veel minder ;p

Ik zou eerst gewoon minderen, ga inplaats van foundation eerst alleen poeder op je huid doen (voorderest wel je ogen) En daarna bijv dan wat minder op je ogen…
Zo is het niet gelijk zon klap van bam ik draag bijna geen makeup en mischien kan jij er dan ook makkelijker aan wennen :slightly_smiling_face: ?

wanneer een jongen je écht leuk vind en van je houd, vind hij je nogsteeds het prachtigste meisje op aarde zonder make up. misschien dat hij je dan zelfs nog mooier vind.
wanneer een vriendje dat niet tegen je zegt of hij vind dat in de eerste plaats al helemaal niet, dan weet je dat die jongen niet echt boyfriendmaterial voor jou is.
ik was “vroeger” ook altijd heel onzeker en begon ook steeds meer make up te gebruiken tot ik een vriendje kreeg. hij gaf me zo veel zelfvertrouwen en vertelde me eerlijk dat ik een knap meisje was, en zelfs nog mooier zonder al die “troep” en dat iedereen het zag, behalve ik. nu draag ik vaak alleen nog maar wat mascara, maar zelfs zonder make up kan ik me soms ook echt sexy voelen. hahaha oke dat klinkt echt verkeerd maar het sleutelwoord is zelfvertrouwen

Als jij je er goed bij voelt make up te dragen, dan moet je dat lekker blijven doen. Dat je minder aandacht kijgt als je geen make-up draag dat komt denk ik meer omdat je je dan zo onzeker voelt! Niet doen, echt niet. Je bent veel mooier als je tevreden bent met jezelf en dat ook uitstraalt! En als een jongen verliefd op jou is dan maakt het hem echt niet uit hoe je eruit ziet zonder make up. Ik draag ook foundation en poeder en m’n exvriendjes vonden me zonder make up net zo leuk als met. :slightly_smiling_face:

Je moet ook weten dat make-up je eigenlijk niet knapper maakt. het verbergt alleen waardoor je er wat beter uit gaat zien. je bent óf knap óf wat minder. ( NIET gemeen bedoeld. totaal niet ) het is denk ik meer jezelf of je straalt of niet.

Je hoeft echt niet helemaal ‘kaal’ te gaan. Gewoon een beetje poeder en mascara. Dan voel je je al iets zekerder dan helemaal geen make-up. Maare, al die make-up zal ook geen wonderen voor je huis doen denk ik zo! Dan wordt het echt niet beter van…

Probeer het gewoon eens, dan merk je vanzelf wel of je het fijn vindt of niet.

ik ga weleens de deur uit zonder en mensen kijken nog steeds :’)
doe dan gewooon

Heel vaak vinden jongens je mooier zonder die laag dan met die laag make-up die je op je gezicht smeert.
Ik zou gaan voor een beetje mascara en wat foundation voor de eerste rooie vlekken.

je kan ook proberen je make up eens anders te doen. bijvoobeeld zonder oogpotlood maar met oogschaduw alleen. of alleen eyeliner ofzo. en van dat geplamuur krijg je juist een onegale huid.

Je zegt dat je vriendinnen je accepteren zoals je bent. Volg hun voorbeeld en accepteer jezelf. Iedereen is mooi, daar ben ik van overtuigd. Bouw het opmaken langzaam af, dus eerst bijvoorbeeld een beetje minder concealer, dan een beetje minder foundation. Gewoon een klein beetje. En ga zo maar door. Maar het aller- aller- állerbelangrijkste is: hou van je zelf, dan komt de rest vanzelf wel.

Ik heb soms hetzelfde en jezelf tonen aan je vriendje zonder make-up is altijd wel een stap! Trouwens, wie veel make-up gebruikt denkt meestal dat ze er vééél erger uitziet zonder, dan dat het werkelijk is.