puur natuur?

Hej

ik weet niet zo goed of dit bij het onderwerp beauty of liefde hoort, omdat het eigenlijk over beiden gaat. Maar goed :slightly_smiling_face:. Ik wilde graag even weten wat anderen van mijn ‘probleem’ denken of dat er andere meisjes zijn die hetzelfde denken zoals mij.

Mijn ‘probleem’ is best oppervlakkig, maar ik zit er de laatste tijd heel erg mee. Het is zo dat ik veel make-up draag, omdat ik niet helemaal blij ben met hoe ik eruit zie (onegale huid en dat soort dinge,…) : foundation, poeder, zwart oogpotlood, mascara en wenkbrauwpotlood. Als ik dit niet draag voel ik me een beetje ‘kaal’ zeg maar. Maar als ik bij vriendinnen (bij hen thuis of bij mij) ben of ga fitnessen draag ik de laatste tijd liever niets omdat het ‘zoveel’ werk is en omdat ik weet dat mijn vriendinnen me ‘accepteren zoals ik ben’ :wink:

Maar als ik uitga of naar n plek ga waar veel jongens zijn (ik weet het, zielig, maar wel de waarheid) draag ik eigenlijk altijd make up. Het volgende is echt niet arrogant bedoeld hoor: maar soms hoor ik wel eens dat anderen (jongens) mij mooi vinden. Maar dan denk ik vaak 'ze zouden me ‘s ochtends eens moeten zien’. En daardoor voel me eigenlijk heel onzeker omdat ik denk dat jongens me alleen maar mooi vinden als ik al die make up draag. Want als ik niets op heb, heb ik t gevoel dat er niemand naar me kijkt.

Dus wanneer een (leuke) jongen laat doorschijnen dat hij wat geinteresseerd is en ik ook in hem, hou ik (beetje onbewust denk ik) een zekere afstand zeg maar, omdat ik geen vriend ‘durf te hebben’ omdat ik dan schrik heb dat die jongen uin kwestie me enorm lelijk vindt als hij me zonder make up zou zien.

Mijn dilemma is nu: moet ik gewoon geen make-up dragen en hopen dat er ooit een jongen is die zo in me geinteresseerd is+ er aan wennen dat ik dan minder mannelijke aandacht krijg (want dat voelt echt zo als ik niet opgemaakt ben)

of gewoon verdergaan zoals nu en altijd veel make-up dragen+bang zijn voor wat jongens van mijn ‘echte gezicht’ denken?

Benieuwd wat jullie ervan denken…

p.s.: Ik vraag dit niet aan mijn vriendinnen omdat ik niet zeker weet of ze helemaal eerlijk zouden zijn (om mij niet te kwetsen bv) en aan mijn jongensvrienden heb ik niets gevraagd omdat de meesten me eigenlijk alleen maar mét make up kennen.

Xx

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je minder mannelijke aandacht krijgt omdat je onzeker bent zonder je make-up. Dat scheelt ook heel veel.

Maar ik zou denk ik wel minder make-up dragen (en dan bedoel ik vooral de foundation & poeder) en wel gewoon oogpotlood enzo blijven gebruiken. De jongens die je met uitgaan tegenkomt vinden je misschien zo op het eerste gezicht een ‘lekker wijf’ en dat blijft vrij oppervlakkig. Maar als je echt een vriend krijgt, houdt hij van je, in tegenstelling tot jongens die met je flirten ofzo. En die houdt ook echt nog wel van je als je geen make-up op hebt.

Ik zou gewoon make-up blijven dragen als jij je er beter bij voelt, en als die jongen je echt leuk vindt maakt het hem niet uit of je nou wel make-up draagt of niet.

Daarom draag ik ook geen make-up(alleen mascara als ik er zin in heb, ik heb overigens ook een ontzettend slechte huid maar dat verbergen maakt het vaak alleen maar erger en het gaat ooit vanzelf wel weg ;3)
Straks kent iedereen je alleen maar met, en dan schrikken ze zich te pletter als het eens niet op hebt. En je raakt er nogal aan gewend dat je telkens een ‘masker’ op hebt. Mijn moeder had ook een totaal ander hoofd zonder make-up.

Misschien kun je steeds een beetje minder make-up gaan dragen?

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe zelfverzekerd je overkomt. Als je geen make-up draagt ben je minder zelfverzekerd dan wanneer je het wel draagt en eerlijk gezegd denk ik dat het vooral daaraan ligt, niet aan de hoeveelheid make-up die je draagt (woo, vage zin, ik hoop dat je het begrijpt :'3)
Ik zou wat minder make-up gaan dragen en wat meer aan je zelfvertrouwen werken.
En als een jongen echt van je houdt, maakt het hem geen bal uit hoe je eruitziet zonder make-up.

als ik jou was zou ik sowieso minder make up gaan dragen, of alleen poeder of alleen foundation maar niet allebei en je ogen kan je zelf weten (hoewel ik in het dagelijks leven iets zou minderen en met uitgaan wat meer).
Daarbij is je uiterlijk natuurlijk de eerste indruk die iemand van je heeft, maar als een jongen je echt leuk vindt, vindt hij dat ook als je eens geen make up op heeft, of zou hij er in ieder geval geen punt van maken.
Dus: combineer je opties: draag de make up waar jij je prettig bij voelt, komt er een jongen op je af die je mooi vindt, ga lekker daten en mocht hij er ineens problemen mee blijken te hebben als je ‘kaal’ bent, dan moet je gewoon wegwezen en lekker verder rondkijken.

Ik denk dat je het beste steeds minder make-up kunt gaan dragen. Dus een keer geen wenkbrauwpotlood en uiteindelijk alleen mascara met wat oogpotlood of zo. Het is echt niet erg om veel make-up te dragen. Maar het is slecht voor je huid als je elke dag zoveel op doet dus, dus ik zou alleen voor wat specialere gelegenheden je helemaal opmaken.

Ik zelf draag meestal helemaal niks of alleen mascara en wat oogpotlood dus iedereen om me heen is er dan ook aan gewend. En wat hierboven ook word gezegd: ‘‘Straks kent iedereen je alleen maar met, en dan schrikken ze zich te pletter als het eens niet op hebt.’’

Heel erg bedankt voor jullie reacties, want hier heb ik echt wat aan. Ik denk idd dat ik minder zou moeten dragen. Maar wat ik zo oneerlijk vind is dat jongens altijd zeggen dat meisjes/vrouwen ‘puur natuur’ moeten zijn, maar ondertussen wel zitte geilen (sorry voor t taalgebruik,maar zo is t wel :wink: ) op al die celebrity’s en die vrouwen met tonnen make-up op.

Ahja weetje je moet leren wennen zonder make-up rond te lopen! Ik was eerst ook echt superbang dat mijn vriendje me 'sochtends zou zien zonder foundation met mijn lelijke pukkelkop en diepblauwe wallen. Maarja er komt toch echt een keer dat je iets meer met elkaar wilt en dus je blijft slapen… En het boeit hem geen donder echt. En weetje. Je vriendje ziet er ook zo uit sochtends! Probeer af te bouwen, ik heb dat gedaan in de vakantie(niet dat ik zoveel make-up draag maar wel elke dag een dikke laag foundation en dat vind ik eigenlijk ook al… ik durfde niet naar buiten zonder. En dat lukt nu wel af en toe redelijk! alleen als ik ga werken ofzo móet ik echt er wat aan doen:P) maargoed. probeer het af te bouwen en bedenk dat iedereen het probleem heeft (en dat die arme jongens geen make-up mogen omdat ze dan worden uitgelachen;))

Mee eens!

ik draag elke dag make-up (oogmakeup: wenkbrauw-oogpotlood-mascara)
Draag ik dat niet dan voel ik mij ook heel onzeker en niet mooi.
Als ik weet dat ik weg moet ofzo, draag ik ook foundation.
Het is best belachelijk eigenlijk, want zo ben je bijna niet meer wie je werkelijk bent (rare zin, sorrie)
Ik zou ook wat minder moeten dragen. Probeer dat ook, maar halverwege de dag doe ik toch weer wat meer op -.-
Ik heb dus ook wel veel aan deze reacties en denk dat ik dan toch maar minder make up op moet doen. &niks mee nemen naar school.
Zo kan ik dus ook niet meer op doen xD
Jij iig succes. (:

ik droeg vorig jaar en de jaren ervoor elke dag make-up, zelfs als ik ziek was.
nu heb ik me er overheen gezet, ik heb nu wel een egale huid maar ik heb vaak wallen maar het boeit me niet meer, en het is alleen maar slecht voor je huid als je foundation enzo gaat dragen, ik heb namelijk heel erg last gehad van acne en sinds ik geen foundation meer draag is het een stuk minder geworden.

misschien kan je het gewoon een keer uittesten? Niet ineenkeer helemaal geen make up meer, maar gewoon een beetje mascara, niet over de top foundation, geen wenkbrauwpotlood en de rest meer. En als je je er niet prettig bij voelt, dan doe je het toch gewoon weer op?

En wat wel zo is… het is maar school. Als je er op feestjes, qua make - up het zelfde uitziet, is dat best saai omdat je het altijd hebt. Terwijl, als ik het zou opdoen, het meteen heel anders is weetjewel.

oke ik zit wat bij elkaar te brabbelen maar ja.

ze denken waarschijnlijk ‘ze is mooi, maar met minder make-up nog veel mooier’, want dat is echt zo.

echtechtechtechtecht. echt waar.

Niet mee eens, zie je die celebs zonder of heel klein beetje make-up? Dat is echtniet veel veel mooier. Gewoon steeds een beetje gaan minderen is voor jou denk ik het best, gewoon 1 week geen wenkbrauw potlood, de week erna minder poeder, ( ook nog steeds geen wenkbrauw potlood ) en zo afbouwen totdat je alleen nog mascara en oogpotlood ophebt. En dat dan zo houden.
X

That’s true :wink:

Ga gewoon voor de gulden middenweg, gebruik make-up, maar wel met mate zodat je met een laag makeup niet volledig je mooie snoetje omtovert tot iets wat het niet is, maar gewoon je sterke punten ietsje accentueert en je zwakke punten ietsje verdoezelt c:

Als een jongen jou echt leuk vindt, is uiterlijke aantrekkelijkheid daar maar een klein deel van. Het gaat om wat je uitstraalt! Als jij onzekerheid uitstraalt, ziet die jongen dat echt wel door jouw masker van make-up heen.
En te veel make-up vinden veel jongens ook een van de grootste afknappers!

Nogmaals: als een jongen jou echt leuk vindt, zou het hem niks uit moeten maken hoe je eruitziet…
Dus ik zou zeggen, hou je een beetje in met je make-up!

ik zou het beetje bij beetje wat af gaan bouwen!
dus gewoon minder foundation en stoppen met oogpotlood ofzo