putje in voorhoofd

Hoi,

Ik had een puistje op mn voorhoofd die ik had uitgeknepen (ja iknow is dom) en toen werd het een korstje. Dat korstje is er een paar keer afgegaan waardoor het alleen maar erger werd. Nu zit er zegmaar weer een korstje maar ik heb nu een soort van putje in mn voorhoofd. Het is nog niet helemaal genezen dus heeft iemand tips? Ik vind het echt heel lelijk en ik wil het heel graag weghebben…

xxx

Bedankt!

Is het trouwens goed om er crème op te smeren? Of kan ik dat beter niet doen?

Probeer bio-oil, religieus elke dag (liefst 2x per dag) inmasseren. Pak het nu aan nu het nog vers is, dan heb je het meeste kans dat het nog aardig wegtrekt!

Waar kan ik dat kopen? Bij de kruidvat? DA? Want op mn dorp heb ik geen natuur winkels ofso haha.

Je moet er niet aan zitten ik denk dat je er ook nog niks op moet smeren ik zou gewoon rustig wachten en laten genezen :slightly_smiling_face: Succes !

Is bio-oil hetzelfde als tea-tree oil of zoiets? Daar lees ik ook veel over.

De meeste ‘normale’ drogisterijen hebben het wel! Kruidvat, etos, trekpleister… tenzij je een super klein filiaal hebt misschien niet.

Super bedankt allemaal voor jullie hulp! (tips zijn nogsteeds welkom)

Ik ben even gaan kijken op het internet en zag dat bio-oil best duur is (maar goed ik heb het ervoor over) en tea-tree oil daar in tegen best goedkoop. Zitten er veel verschillen in? Ik ben best wel bereid om geld uit te geven ervoor aangezien ik niet met mn hele leven met een put in mn hoofd wil lopen, maar als ik geld kan besparen door tea-tree oil te kopen vind ik het natuurlijk alleen maar beter.

Iemand ervaring (met beide) ?

Bio-oil is echt specifiek ontwikkeld voor littekens (en striae e.d.), tea-tree oil daarintegen is (voor zo ver ik weet) meer tegen bestrijding van actieve acne en desinfectie. Pure tea tree oil is heel duur en moeilijk te verkrijgen. (Wat ze verkopen bij de kruidvat is niet 100% pure olie)

Bio oil is idd prijzig maar het werkt wel, en je doet er hèèl erg lang mee. 1 druppeltje is zat voor een plekje.

Tea tree oil lijkt op het eerste gezicht goedkoper, maar die flesjes zijn heel klein. Ter vergelijking:

Kruidvat tea tree oil: 10ml - 1,99 (19,99 per liter)
Kruidvat bio oil: 60ml - 8,95 (14,91 per liter)

Tea tree-olie is trouwens ook best ‘streng’ voor je huid.
Bio-oil idd, maar ik merk dat jojoba-olie en een chemische exfoliator ook veel doen. De Tuinen heeft pure jojoba-olie voor 18 euro voor 200mL (veel!) en ik vind zelf de BHA-producten van Paula’s Choice fijn, maar die zijn prijzig (ong. 30 euro per flesje voor gezicht, maar je kan ook de 180mL voor 21 euro body spray gebruiken op je gezicht door deze eerst op je vingers te sprayen en dan in te masseren).
Goede skincare is nou eenmaal duur. Maar ik raad je echt aan om ervan af te blijven want ik had ooit zo’n plekje echt midden op m’n voorhoofd en heb dat 3 jaar geleden constant eraf zitten krabben en joepie ik heb nu nog steeds problemen met het feit dat het een stuk roder lijkt en de huid heeft een andere constructie.

Ik heb vandaag een flesje bio-oil gekocht en had het geluk dat ze in de aanbieding waren bij de kruidvat :slightly_smiling_face: Ik ben erg benieuwd of het gaat helpen, ik zag ook dat het voor pigmetvlekken kan helpen en daar heb ik er ook een van op mn gezicht dus ik ga het ook daarop uittesten.

update:

2 dagen geleden is het korstje eraf gegaan en schrok ik eerst toch wel een beetje, het was best goed zichtbaar en heel roze. Ik heb braaf 2x per dag bio-oil gesmeerd en ik zie echt verbetering. (ik weet natuurlijk niet hoe het zonder bio-oil zou zijn) Nu het bijna niet meer zichtbaar en met wat foundation helemaal niet meer. Iedereen bedankt!