PuriKura~ <3

Hii,

Ik vroeg mij af wie hier weleens aan PuriKura doet? Even een korte uitleg over PuriKura:

[b]Purikura is één van de nieuwere rage`s gaande in Japan. Het zijn photoboots waar je in gaat zitten en dan een foto’tje laat maken. Maar niet zomaar een fototje hoor! Een super hip fototje met allerlei versiersels eromheen die je zelf kunt toevoegen door middel van een pen en een beeldscherm. Zo werkt het:

1. Je gaat alleen of met je vrienden, er is ongeveer plaats voor drie personen, in een photoboot zitten. Vaak moet je wel even kiezen welke, want je hebt er tegenwoordig speciale hallen voor omdat er zoveel verschillende zijn…
  2. Je laat een foto maken, daarbij krijg je ongeveer tien seconde om een houding te verzinnen, en als deze goed is klik je op verder.
  3. Nu kun je naar een ander ‘kamertje’ waar een beeldscherm is met jouw foto erop. Er hangt een pen bij zodat je je foto lekker kunt verpesten door er allerlei stempels, teksten, stickers, glitter en glamour bij te doen. Hartstikke girlish dus! Een jongen zul je ook niet snel in zo’n boot zien…

In Nederland zijn er niet van deze purikura boots, de enige die ik weet is in de Chinese winkel in Rotterdam (dicht bij het station). Voor één velletje foto`s moet je 8 euro betalen (dat is tamelijk veel)… Daarom zou ik met meerdere gaan ; )
Als je toch graag eens een purikura wilt maken (gelijk heb je, het is echt leuk) kun je op deze site terecht.[/b]

Een paar foto’s van mij & de girls <3 We hadden Zaterdag een mini Gyaru meet! Ik ben die met dat zwart/witte geval aan : )

http://i29.photobucket.com/albums/c264/Kawaii_Love/scannen0002-1.jpg

http://i29.photobucket.com/albums/c264/Kawaii_Love/scannen0001.jpg

wel grappig. maar ik doe het niet ^^’

Ik vind het resultaat niet echt mooi . . . :zipper_mouth_face:

En ik vind het een klein beetje kinderachtig… (En dat moet je niet als belediging opvatten hoor.)

Volgens mij heeft er op de GS homepage iets over gestaan, maar dat ging misschien ook wel alleen over de puricute.com.

Echt een gal bezigheid :V

No problem, iedereen z’n eigen mening hierover ; )

Het is inderdaad een gal bezigheid. Veel Gyaru’s doen het en er zijn ook een hoop Gyaru’s in Nederland.
Puricute is weer wat anders n_n Dat zijn foto’s die je op de site kunt bewerken met sparkels en dergelijke.

Tsjaa, het is maar wat je leuk vind. :angel:

Ik zie er de lol wel van in!

Ja precies! Waarom moet alles zo serieus tegenwoordig :grinning:

Lekker met wat vriendinnen de stad in en in n hokje foto’s maken en deze daarna met een pennetje bewerken. Lekker gekke bekken trekken & helemaal plat liggen van het lachen xD
Daarna deze in je portomonnee doen als herinnering aan die dag!

Ik vind het wel leuk, maar wat is die site dan? :flushed:

Wel leuk hoor maar daar ga ik geen geld voor betalen, halloooo internettttt.

Dit is in een hokje gedaan in R’dam.

Via deze site kun je het op de pc doen: http://www.puricute.com/

@SHARRIXZ: Maar dan heb je niet het effect van in real life op de foto gaan met z’n allen in n hokje :slightly_smiling_face:

Het cheap ass camera effect? Ahja dat is wel jammer. :v

dat wilde ik net zeggen ^-^

Mwah, ieder z’n eigen smaak. Ik vind het leuk om dat effect te krijgen en die foto’s in mijn portomonnee te stoppen en zo nu en dan eens terug te kijken :grinning:

So I don’t really care if you like it or not! Maar ik respecteer je mening ; )

Oftewel, Dat kan op ieder treinstation.

je bedoeld puricute ofzo.

Nee.

En nee dit heet Purikura. Google het maar eens. Puricute is wat anders :slightly_smiling_face:

Het zou wel fijn zijn als jullie de tekst door zouden lezen voordat jullie je mening erop loslaten.

nieuw? das al zooo oud XD

puricute is een site waar je purikura style fotos kunt maken :wink: