Dalmatiers zijn geloof ik erg druk…
Maargoed, ik denk dat je nog niet echt een idee hebt wat een hond kost (in aankoop). 300 euro voor een hond van een fokker is goedkoop en zeker aan te raden. Als je ‘zomaar’ ergens een hondje vandaan haalt weet je niet welke verzorging het gehad heeft. Er zijn genoeg mensen die per ongeluk een ongewild nestje hebben gekregen en de hond zsm weg willen, daardoor krijg je honden met een afwijkend gedrag wat mss nooit meer goed komt of wie weet krijg je een hond met een gekke ziekte waar je uiteindelijk voor moet dokken of weet ik veel.
Niet dat het slecht is om niet bij een fokker te kopen, juist goed als je het ervoor over hebt, maar ik neem aan dat jullie daar niet echt voor in zijn. Gewoon bij een fokker zoeken, ik gok dat het je zo’n 300 tot 500 euro gaat kosten, dat is een redelijke prijs voor een hond. Ik hoop wel dat je moeder er 100% achter staat want een pup opvoeden is als het opvoeden van een kind en als jullie straks het huis uit zijn dan blijft zij met de hond achter dus dan hoop ik dat ze wel in is voor de nodige zorg.
Edit: Is het zo dat je een fokker niet altijd kan vertrouwen? Ik heb geen verstand van hondenfokkers, maar wel van kattenfokkers en ik weet dat er strenge regels zijn voor het fokker van katten voor het zuiver houden van het ras. Ze mogen maar 1 x in het jaar gedekt worden e.d. Ik nam aan dat dat voor honden hetzelfde was.