puppie

Als ik binnenkort op mezelf ga wil ik super graag een beetje gezeldschap van een klein hondje, nu zag ik in een advertentie van royal canin en foto en dit hondje vind ik uberschattig!

http://img801.imageshack.us/img801/3857/img0196xz.jpg

Weten jullie wat voor soort hond dit is?
Liefs xx

geen idee, je foto is niet zo duidelijk

Geen idee, maar die wordt overduidelijk groter.

Maar als je op jezelf gaat(neem aan dat je een baan hebt en/of een studie) ben je dan wel voldoende thuis? 't Is net een kind opvoeden.

Ik denk dat het een Golden retriever is.
Maar het lijkt me niet verstandig hoor.

T leek me een niet al te grote hond,

Ja daar heb je gelijk in, maar kwam deze hond tegen en vond m zo leuk! Maar ik neem pas een hondje in de zomervakantie zodat ik er alle tijd voor heb en verder zit ik maar heel weinig op school

Als het eenmaal zindelijk is (leuk klusje in de vakantie :wink: ) dan hoef je het maar 3 keer per dag uit te laten. Maar dit is een pup, het wordt waarschijnlijk groter!!

En wat te doen met vakanties, dagjes weg etc? Bedoel het niet verkeerd hoor, maar ik zou er toch wel héél goed over na denken.

Ah ik zie nu een tekening op z’n neus. Ik weet het nu niet meer zo zeker!
Ik kan het even niet thuisbrengen :astonished:

zou het een chihuahua pup kunnen zijn?
want hij heeft een kort neusje en (hmm hoe zeg je dat) de ruimte tussen zijn ogen en neus is vrij diep.
vergelijk maar eens;

http://images03.olx.com/ui/1/43/81/6374281_1.jpg

Ik heb er wel over nagedacht hoor, al een paar jaar, de vakantie lijkt me ideaal juist! Ik ga gewoon niet op vakantie dat heb k er wel voor over en als ik een dagje weg ga of iets dergelijks kan ie mee of zijn me ouders vast wel zo lief om een dagje op te passen!

Het is sowieso geen golden rretriever

Nee is het ook niet :wink:
Die hebben geen tekening op hun neus, maar hij is ook te fluffy voor een chihuahua.
Ik ken hem wel, maar ik kan er niet op komen :frowning_face:

Nee, deze is cool:

http://www.vlinderhond-online.nl/files/race_front1/1260798690/vlinderhond1000p2.jpg

een vlinderhond, woeeeee!

haha ik ben nu steeds aan het zoeken, wil het weten! (:

Ja ik ook! :stuck_out_tongue:

Ik wil ook een huisdier als ik op kamers ga, liever vandaag dan morgen, maarja ik neem een kat omdat zij toch iets zelfstandiger zijn (en ik hou van katten). En ik kan je echt afraden om een pup of kitten te nemen, het is ontzettend moeilijk als beginnende huisdier eigenaar de juiste training te geven. Zeker als je nog naar school gaat. In het asiel zitten hartstikke veel lieve beestjes die een nieuw huis nodig hebben. Ze zijn al ingeënt gesteriliseerd of gecastreerd, getraind en de mensen weten daar wat voor een karakter een dier heeft.

Cavalier King Charles?
Google het eens.

Hm kan niet, heeft ie te korte oren voor. Maar ze zijn ook schattig!

idd, een diertje van het asiel adopteren lijkt mij beter voor iemand die nog naar school moet want je moet heel veel tijd aan zo’n beestje besteden, en ik denk niet dat als je thuis komt honden drollen op de grond wilt zien, juist?

Je weet dat je aan één zomervakantie niet genoeg hebt om je puppy op te voeden?
Veel honden komen rond hun eerste levensjaar in de pubertijd. Soms moet je dan weer opnieuw beginnen met zindelijkheidstraining enzo en de pubertijd verschilt per ras van duur, de ridgeback heeft er bijv een van 3 jaar. Dus dat betekent dat je de volle aandacht moet geven en erg consequent moet zijn, en dat ben je niet als je niet veel thuis bent.

Als je op jezelf wil en je wilt heeeel graag een hond, dan raad ik je aan om een volwassen hond te nemen die al zindelijk is en een tijdje alleen thuis kan zijn, je kan er altijd nog een pupje bij nemen.

En je moet natuurlijk nooit een ras kiezen op het uiterlijk alleen :stuck_out_tongue: Neem eens contact op met wat rasverenigingen en ga naar activiteit en info dagen, dan leer je een ras echt goed kennen en je hoort verhalen van echte kenners!

uhm lieve schat, ze leven langer dan 1/2 jaar he?
dus dat betekent:
of niet op vakantie voor heeeeeel lang
of heel veel geld uitgeven aan een kennel (?) als je op vakantie wil…