Puntjes erg droog - cremevoeding?

Hee!

Mijn haar is onderaan erg droog. Eerst dacht ik dat het eraan lag dat ik gewoon dode puntjes had maar nu ik het heb geknipt is het nog steeds erg droog. Ik hoorde wat over cremevoeding van de Kruitvat, maar als ik dat op zoek op google zie ik erg veel reacties van : m’n haar viel uit, of het werd alleen maar droger etc.
Dus iemand goede ideeen voor andere cremevoeding producten waardoor je haar minder droog en futloos eruit ziet?

Liefs!

Wanneer ben je voor het laatst naar de kapper geweest?

een week geleden : )

Ik heb hier ook last van.
Met het NIVEA repair haarmasker in combinatie met het haarserum van de Action zie je er niks van bij mij. :slightly_smiling_face:

Ik gebruik een maskertje van L’oréal (total repair 5)
Dat werkt bij mij goed :slightly_smiling_face:

Alles met silliconen weggooien en alleen maar shampoo en cremespoeling zonder sls en sles gebruiken. Ik heb krullen, en (dus) ontzettend droog haar en heb dit ontdekt door ‘the curly girl methode’ (google maar eens!), dit heeft echt wonderen gedaan.
Het punt is met maskertjes en serums ed is, dat ze barstensvol siliconen zitten, waardoor er alleen een laagje om je haar wordt gevormd, dat je weer wegwast, maar dat niets echt voor je haar doet.
Ik zou zeggen, niet geschoten is altijd mis!

^ ik heb er inderdaad wel vaker van gehoord! maar waar kun je shampoo etc vinden onder siliconen? die zijn altijd wel erg duur of niet?

up

up

ommmmmhoooooooggg ermmeee

edgy heeft helemaal gelijk, siliconen en SLS WEGGOOIEN. een goeie conditioner (vind ik dan) zonder siliconen is inecto cocos, kan je gewoon bij kruidvat kopen en van shampoo heb ik pure nuffstuff van heelnatuurlijk.nl het ruikt niet lekker ofzo omdat er alleen maar natuurlijke dingen inzitten maarja dat moet je er maar bij nemen. in het begin als je zonder sls gaat wassen kan je haar super vet worden maar na een tijdje raakt het gewend en zullen die droge punten weggaan omdat je stopt met je haar uitdrogen. wat verder bij mij goed helpt is na het wassen een beetje olie (cocos , olijf of argan) in mn haar laten dan word het lekker glanzend en zacht, maar pas op dat je niet teveel doet.

^ ik gebruikte hiervoor inecto maar mijn haar werd er inderdaad heel erg vet van, heb het zo’n 2-3 maand geprobeerd maar toen ben ik er echt mee gestopt doordat mijn haar er zo vreselijk vet van werd, maar dankej voor je reactie!

Weggooien? Zonde van je geld, geef het dan weg of maak het op en koop dan nieuwe.

Voor droge haar puntjes gebruik ik R&B hair moisterizer van Lush, het ziet er sindsdien wel beter uit.(maar ik moet nu wel echt naar de kapper, was er voor het laatst in december :wink:

^ is die duur va lush?

In Nederland kost het 20 euro.

oja kan kloppen, was ik vergeten te zeggen, ik heb namelijk wel droog krulhaar en dan is veel conditioner/olie goed maar als je stijl haar hebt kan het idd vetter worden ;o
nja miss moet je met stjil haar wel gewoon sls blijven gebruiken dan? ik weet het niet, maar was iniedergeval je haar niet elke dag, en om de dag is eigenlijk ook nog te vaak en gebruik altijd conditioner na het wassen. verder maakt prijs echt geen reet uit, in de 1euro shampoos van de supermarkt zitten dezelfde ingredienten als duurdere merken. het enige duurdere merk wat bij mij goed hielp was john frieda maarja dat zit dan ook weer propvol met siliconen… dusja misschien als jouw haar daar wel tegen kan, moet je dat eens probere maar is wel duur

@NoralovesM PRECIES! Ik gebruik shampoo en cremespoeling van Yes to Cucumbers (of Yes to Carrots), die kost 6,99 voor een fles van een halve liter, waar je echt een eeeeeeuwigheid mee doet. Is verkrijgbaar bij oa de Tuinen (ook online) en Sephora, soms ook bij de Etos.
Moet zeggen dat die van Inecto ook weinig deed voor mijn haar, maar dat is vast persoonlijk!

Ik gebruik een soort haarolie, deze:
http://www.beautybody.nl/images/produkt/26102011105329_5410091690687.jpg

en die doe ik altijd in mijn haar nadat ik gedoucht heb. Heb ook droge punten, heb het idee dat het wel werkt! Kan voor iedereen verschillend zijn natuurlijk :slightly_smiling_face:

Ik gebruik de kruidvat crèmevoeding zelf en ben er heel tevreden mee! Ik snap niet waarom er haar bij mensen uitviel, maar denk dat dit andere dingen kwam dan deze crèmevoeding want er zitten juist heel weinig (slechte) dingen in! Maarja, iedereen reageert weer anders op producten, dus ik weet het niet. Ik ben er iniedergeval heel blij mee!

En ik denk trouwens dat dat vet haar gedoe van inecto ook te maken heeft met hoeveel je in je haar doet en waar. Ik denk als je wat minder doet en gewoon niet te “hoog” (dus niet zo dichtbij je hoofdhuid), dat het wel goed moet komen. Maarja uiteindelijk moet toch wel zelf uitvogelen wat het beste is voor jouw haar.

-