Punten ....

Hoi, ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik heb echt héle slechte punten gehaald deze periode. Ik sta 5 onvoldoendes op mijn rapport en dat heb ik nog nóóit gehad. 2 onvoldoendes was voorheen echt mijn max. (Heb niet veel uitgevoerd moet ik toegeven). Ik ben er zelf wel weer een beetje bovenop en ik heb besloten supergoed mijn best te gaan doen de rest van het jaar, maar nu mijn probleem: ik moet het nog aan mijn ouders vertellen. Ik zie hier echt tegenop en steeds als ik het wil doen stel ik het weer uit en dan voel ik me de hele dag een soort van zenuwachtig/depri omdat ik dat moet vertellen en ik wéét dat ze dan teleurgesteld in me zullen zijn en dat wil ik niet… iemand tips hoe ik dit het beste over kan brengen? Ik kan het niet blijven uitstellen…

Val bij hun ook maar met de deur in huis. Probeer ze wel uit te leggen waarom je slechte cijfers hebt zodat het niet zo héél erg lijkt. Succes!

Nu naar ze toe lopen en zeggen dat je het heel moeilijk vindt maar ‘dat het op school niet meer gaat lukken zoals het nu loopt’. Of iets in die richting.
Het is echt rot zoiets te moeten vertellen, maar je kan het beste nu direct gaan dan hier te posten en erover te piekeren.

Zeggen dat je je best gaat doen rest van het jaar en dat je er spijt van hebt.
Kunnen ze trouwens je cijfers zien? Op de schoolsite

Ik sta volgens mij 10 onvoldoendes bij elkaar (sommige tellen voor 2) en ik blijk het nog te halen. Misschien helpt dit je wat hihi.

Oh, ik sta momenteel 6 onvoldoendes op mijn rapport, vier 5en, een 1 en een 4. Normaal zou ik het mijn ouders nooit vertellen (geen behoefte aan ruzie en geschreeuw), maar dit keer kon ik het gewoon niet vermijden.
Gewoon durven, wat is het ergste wat ze kunnen doen?

gewoon doen ik sta ook 2 onvoldoendes heb gewoon eerlijk gezegd van ja sorry sta 2 5en ik geef toe dat het mijn eigenschuld was maar ik ga vanaf nu proberen om geen onvoldoendes meer te halen en mijn vader (die normaal gesproken heel boos zou worden) zei ja maakt niet uit ben niet heel blij maar haal het maar op

Nou heb ik het nog steeds niet verteld ik vind mezelf echt apart eigenlijk want wat is er nou eigenlijk eng aan? Maar toch als het moment er is haak ik af… En nog zoiets: steeds als ik me mentaal heb voorbereid moeten mn ouders ineens weg of komt er bezoek dus dan kan ik het nog niet zeggen…
Het zij maar punten, waar maak ik me druk over, denk ik nu. Maar het is ook mijn toekomst en ik wil zoooo graag naar de uni dus ik moet echt beter gaan scoren maar ik weet dat ik altijd alles uitstel en ik haat mezelf echt even nu

Jet zal het toch moeten vertellen, want anders komen ze er vanzelf achter. Ik had in de eerste voor alle vakken een onvoldoende op mijn rapport. Doordat ik niets meer deed. ik heb dit met veel moeite toch verteld. Maar uiteindelijk was ik zo opgelucht dat ik het had verteld.

gewoon vertellen, dan is dat ook gebeurd. ze komen er toch wel achter. nu gewoon hard werken en alles weer ophalen en dan ga je aan het einde van het jaar gewoon over.

Eerlijkheid duurt het langst.

Misschien kun je het ze het beste vertellen wanneer ze goed gehumeurd zijn. Je kan er ook bij zeggen dat je er zelf ook van baalt en dat je echt wel beter je best wilt gaan doen! Toch?

krijg je cijferkaarten? want bij ons is het zo dat je alleen op het eind van het jaar een rapport krijgt, tussendoor niet. dus je kan alles proberen op te halen, zonder dat je je punten hoeft te vertellen, handig ^^. maar is dat niet het geval, wacht dan even tot je wat goede punten krijgt en vertel ze samen, dan worden ze minder boos