Pumps met steunzool

Hallo meiden,

Ik ben opzoek naar zwarte normale pumps. Niet al te hoog.
Zulk soort dus:

Maar er is een probleem. Ik moet steunzolen in de schoenen dragen en dat is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ik uit eigelijk alle pumps die ik heb gepast eruit glip met mijn hak.
Weet iemand een merk waar steunzolen in passen? Of de originele zol van de pumps uit kunnen?
Er mag helaas geen bandje o.i.d. op de pump zitten anders was dat namelijk de perfecte oplossing.

Ik geloof dat Gabor vaak een uitneembaar voetbed heeft. En anders misschien Ecco?

Mag er ook geen doorzichtig bandje op? Dat valt niet heel erg op en helpt toch een beetje.

nee, helaas. :frowning_face: is voor toeristische stage.

Je hebt toch ook merken met automatisch zo’n zooltje erin? Misschien moet je daar eens naar zoeken

@smeltkaas, met een steunzool erin? Dat kan denk ik niet want ik heb steunzooltjes op maat gemaakt en aan de hand van een beenlengteverschil en van een 3d scan van m’n voet, dus dan zou ik alsnog niet genoeg steun hebben gok ik. :frowning_face:

Ik ga iig ff opzoek naar de bovenstaande merken!

Elayne,

Ik ken de problemen als je steunzolen draagt. Vaak zijn steunzolen erg dik en (te) breed waardoor ze niet gemakkelijk in je schoenen en pumps passen. Pumps is helemaal een ramp omdat je deze moet hebben met een los en uitneembaar voetbed. Je moet dan denken aan merken als Gabor, Durea, Thinks, Footnotes e/o Verhulst (om zo maar even wat namen te noemen). Dus de betere, maar helaas ook de duurdere merken. Als je pumps neemt zonder los voetbed en wel de steunzolen plaatst, kom je te hoog in de pumps te staan, waardoor je met de tenen moet klauwen om ze aan te houden en met je hielen/hakken er constant uitglipt. Vind overigens wel dat je voor erg hoge (misschien wel te hoge) hakken gaat voor steunzolen. Heb zelf en zal je ook aanraden voor lagere te gaan (3/4 cm.).

Vorige week zelf ook wederom nieuwe steunzolen laten aanmeten. De week daarvoor bij de Orthopeed geweest en die vond “de oudjes” te erg doorgezakt zodat mijn steunzolen niet meer goed aansloten op mijn voeten. Dus moest weer gipsafdrukken laten maken bij de Orthopedisch-Instrumentenmaker.

Hoe werden de steunzolen jou aangemeten? Volgens mij is dat gipsvoetjes gedoe erg ouderwets. Volgens mijn moeder zijn die onbelaste afdrukken beter dan die belaste via z’n schuimbakje met oase/foam (waar je in moet gaan staan en vervolgens wegzakt). **Iemand ooit ook steunzolen via gipsafdrukken (gehad)?**

Dat meisje in de gipskamer was gelukkig wel wel heel vriendelijk en meelevend om mijn “klaagzang” over steunzolen aan te horen. Volgens haar was steunzolen aanmeten d.m.v. afdrukken te maken in gips al zo oud als Methusalem. Is totaal weer kostbare grap!

Wie heeft er voor de rest nog meer steunzolen …

Had zelf als kind ook altijd al steunzolen van metaal/staal met z’n knikleertje aan de bovenkant van de zolen (om het schuiven in de schoenen tegen te gaan). Bij jullie ook bekend?

Groetjes,

Annemarie.

Dankjewel, ik ga even naar die merken opzoek Annemarie, ik denk trouwens dat ik ook voor 4cm ga, misschien 6. Ik loop wel op laarsjes met 8cm, maar daar heb ik ook steun bij m’n enkels dus das heel anders.

Mijn steunzolen zijn aangemeten doormiddel van een glasplaat waar ik op moest staan, daaronder was een spiegel met een lamp en dan zag je de drukpunten (geloof ik) van mijn voeten. Ik moest ook over een soort stempel lopen zodat ze daar zagen hoe mijn voet tijdens het lopen is en er is laatst een 3D scan gemaakt van m’n voeten. Ik heb mijn steunzolen al zo’n 7 jaar. Tussendoor zijn ze wel vervangen en laatst is er meer steun ingezet.

Elayne,

Ik zal als ik jou was gewoon voor zo laag mogelijke pumps gaan met een los en uitneembaar voetbed en je steunzolen meenemen naar de winkel als je gaat passen. Veel meer mensen hebben steunzolen. Kijken ze niet van op en hoef je je ook niet voor te schamen. Je hebt ze gewoon nodig net zoals eventueel een bril.

Hoe oud was jij toen je ze voor de eerste keer kreeg? Ik kreeg ze op doorverwijzing van de schoolarts bij de Orthopeed (steunzolendokter) in het ziekenhuis. Moest ze toen altijd dragen in van zulke super verantwoorde kinderschoenen van Piedro, Renata e/o Bunnies (bah, bah en nog eens bah.).
Deze schoenen hadden allemaal een los en uitneembaar voetbed waar de speciaal op mijn voeten gemaakte steunzolen dan voor in de plaats konden worden gelegd.

Wat voor soort steunzolen heb jij dan gekregen? Van die korte (van hak tot onder de voorvoeten) of juist die lange (van hak tot onder de tenen) en van wel materiaal? Jij loopt zeker bij een podoloog?

Groetjes,
Annemarie.

Niemand anders ook ervaringen?

Ja bij een podoloog idd was doorverwezen door de huisarts, toen ik 12 was ivm. beenlengteverschil en een doorgezaktevoet. Ik heb die lange steunzolen, het materiaal weet ik niet maar het is vrij zacht. Ik pas sowieso altijd al mijn schoenen aan in de winkel met steunzolen erin, voor mij geen probleem. :slightly_smiling_face:

Ik heb ook zooltjes, maar in mijn pumps draag ik ze niet, omdat mijn steunzolen toch niet echt werken en als ik ze er wel in zou doen, moet ik een grotere maat

Ik kan je dus niet helpen, sorry

Ik zou ook denken aan de wat duurdere merken of aan een lagere hak zoals Annemarie zei. Misschien pumps voor mensen met brede voeten? Waarschijnlijk passen de zooltjes daar makkelijker in.

@Annemarie; ik merk dat ik echt toe ben aan zooltjes, maar wordt dit bij jou vergoed? Of hoe duur zijn ze om te laten maken? Ik wou dan mijn ziektekosten gaan verhogen en dan worden ze volgend jaar vergoed, alleen liever hoe eerder hoe beter.

@TheGameChanger,

Als je toe bent aan steunzolen, zal ik ze als ik jou was gewoon laten aanmeten. Ik zal dan maar niet wachten tot na 1 januari 2015, waarna de nieuwe zorgpolissen gaan lopen. Steunzolen zitten altijd in de aanvullende pakketten met de daaraan hangende extra premie. Misschien slim ze gewoon zelf te betalen, want je betaalt het toch zelf door de hogere premie. Wat je terug kan krijgen bij de verzekeraars is vaak tussen de €. 75,00 en €. 150,00 per 1 of 2 jaar. Wat steunzolen kosten, heel wisselend. Hangt een beetje van je voeten af, wat voor soort je moet hebben (lange/korte), hoe ze ze aanmeten (schuimdoosje, gipsafdrukken, blauwdruk of scan), van welk materiaal je ze wilt hebben (leer, kurk, plastic of metalen) en waar je heen gaat (Podoloog of Orthopedisch-Instrumentenmaker). Maar reken maar tussen de €. 100,00 en €. 150,00 per paar. Waar moet jij ze voor, “Platvoeten”? Heb je ze al eens eerder gehad?

@TheGameChanger
Bredere schoenen/pumps kopen omdat de steunzolen daar gemakkelijker in zouden passen, dan kom je echt van de regen in de drup. Het wordt dan klauwen om ze aan te houden. Dan zijn gewoon je steunzolen te breed en dien je deze smaller te laten maken. Gewoon gaan voor pumps met een los en uitneembaar voetbed en de steunzolen daar op laten maken/aanpassen. Je komt dan wel uit bij de wat duurdere merken met een beetje pasvorm.

@Elayne
Dan heb jij ook al wel een tijdje steunzolen zeg. Ik ga altijd naar de Orthopeed (steunzolendokter) en de Orthopedisch-Instrumentenmaker. Ik heb eigenlijk altijd van zulke 3/4 zolen (tenen vrij). Bij mij wordt gekozen voor de hardere materialen zoals metaal en plexidure (hard plastic). Deze zouden beter voor mijn voeten zijn. Je moet voor pumps maar even kijken op de site van Durea, daar staan hele mooie op. Overigens niet met naaldhakjes maar met blokhakjes 4 cm. Lekker laag en is het ook niet wankelen op die naaldhakjes, of heb jij daar geen problemen mee met je enkels? (model 5627, in brede - en smalle leest en in donkerblauw en zwart). Denk precis wat je zoekt.

@Annemarie; oh haha ja ik dacht dat het misschien zou helpen omdat hakken meestal smaller zijn en gewonen zolen niet passen.

Heb laatst mijn zorgverzekering lager gezet omdat het best duur werd. Mijn enkels staan zegmaar naar binnen, heb juist hele holle voeten. Heb ze vroeger toen ik klein was gehad. En wat is het verschil tussen podoloog en orthopedisch instrumentmaker? Ook qua prijs?

Voor zover ik weet kunnen bij Ecco de zooltjes er uit, bij iedere schoen.

Ook ik ken het probleem, beenlengte verschil en steunzolen, wat een feest! Kan weinig schoenen aan enzo… Maar moet je perse pump aan dan want dat is sowieso slecht voor je voeten? Als je er maar kort op hoeft te lopen kan het wel en hoeven je zolen er toch ook niet perse in? Tenminste als ik er maar kort op loop doe ik het soms wel even zonder.

Wat voor zolen heb je dan? ik heb namelijk van die halve zooltjes en die passen al een stuk beter dan hele zolen!

Ik heb juist hele smalle voeten haha! Dus mn steunzolen zijn ook smal.

@Lisafashion ik doe op dit moment een toeristische opleiding en ga ook nog luchtvaart studeren waarbij ik 4 van de 5 dagen in pak moet met pumps. Als ik later in het toerisme ga werken (Wat zeker is.) moet ik ook het grootste deel van de dag op pumps lopen dus mijn zooltjes wil ik er wel graag in. Daarbij heb ik het probleem dat ik gewoon niet meer op ‘blote’ voeten kan lopen zonder zolen. Dat gaat te snel irriteren… :frowning_face: Zelfs in mijn sloffen thuis heb ik zooltjes. :slightly_smiling_face: En ik heb hele zolen tot m’n teen.

Zo bekend dit, ik ben er echter aan geopereerd waardoor het lengte verschil weg is. Veel succes met zoeken naar geschikte schoenen. Ik weet helaas geen merken qua schoenen meer maar vaak bij speciaalzaken kunnen ze je wel helpen