Elayne,
Ik ken de problemen als je steunzolen draagt. Vaak zijn steunzolen erg dik en (te) breed waardoor ze niet gemakkelijk in je schoenen en pumps passen. Pumps is helemaal een ramp omdat je deze moet hebben met een los en uitneembaar voetbed. Je moet dan denken aan merken als Gabor, Durea, Thinks, Footnotes e/o Verhulst (om zo maar even wat namen te noemen). Dus de betere, maar helaas ook de duurdere merken. Als je pumps neemt zonder los voetbed en wel de steunzolen plaatst, kom je te hoog in de pumps te staan, waardoor je met de tenen moet klauwen om ze aan te houden en met je hielen/hakken er constant uitglipt. Vind overigens wel dat je voor erg hoge (misschien wel te hoge) hakken gaat voor steunzolen. Heb zelf en zal je ook aanraden voor lagere te gaan (3/4 cm.).
Vorige week zelf ook wederom nieuwe steunzolen laten aanmeten. De week daarvoor bij de Orthopeed geweest en die vond “de oudjes” te erg doorgezakt zodat mijn steunzolen niet meer goed aansloten op mijn voeten. Dus moest weer gipsafdrukken laten maken bij de Orthopedisch-Instrumentenmaker.
Hoe werden de steunzolen jou aangemeten? Volgens mij is dat gipsvoetjes gedoe erg ouderwets. Volgens mijn moeder zijn die onbelaste afdrukken beter dan die belaste via z’n schuimbakje met oase/foam (waar je in moet gaan staan en vervolgens wegzakt). **Iemand ooit ook steunzolen via gipsafdrukken (gehad)?**
Dat meisje in de gipskamer was gelukkig wel wel heel vriendelijk en meelevend om mijn “klaagzang” over steunzolen aan te horen. Volgens haar was steunzolen aanmeten d.m.v. afdrukken te maken in gips al zo oud als Methusalem. Is totaal weer kostbare grap!
Wie heeft er voor de rest nog meer steunzolen …
Had zelf als kind ook altijd al steunzolen van metaal/staal met z’n knikleertje aan de bovenkant van de zolen (om het schuiven in de schoenen tegen te gaan). Bij jullie ook bekend?
Groetjes,
Annemarie.