Pukkels op bovenbenen en kont

Oké sorry voor de nogal expliciete titel :’) maar ik heb dus regelmatig last van een soort pukkeltjes op mijn bovenbenen en mn achterwerk. Het zijn geen echte puisten ofzo maar gwn rode bobbels zeg maar… ze gaan wel weg maar dan krijg ik er gewoon op andere plekken op mijn bovenbenen en kont… kent iemand dit en is er iets aan te doen? ik vind het namelijk erg lelijk en vind het ook irritant als ik ga zwemmen ofzo en de mensen zien het. ik had al gedacht van er van dat anti-pukkel spul op te doen maar ik heb ook vrij droge huid op mijn bovenbenen en dat soort spullen droogt meestal uit dusjah…

help anyone?

Je kan ook naar de huisarts gaan, maybe heeft hij daar een speciaal zalfje voor

Heb ik ook op m’n bovenbeen en bovenarmen, is heel vervelend. Geen idee wat je er aan kan doen.

jah hadk ook al gedacht maar m’n moeder vindt het onzin dat ik daar mee inzit dus ze wil er niet met me naartoe en alleen gaan vind ik zo buh… :confused:

anyone? ^^

alleen naar de dokter gaan is toch normaal…waarschijnlijk is dat het beste om te doen.

edit: zeker als je 19 jaar bent.

Ik heb ook wel wat pukkeltjes op mn billen, maar niet op mn bovenbenen. Bij mij heeft het te maken met het ondergoed dat ik draag, dat synthetische is niet goed voor je huid. Als ik alleen slaap doe ik dan ook altijd katoenen ondergoed aan, dat maakt bij mij echt veel verschil.

Ik had dat ook, bij mij waren het warmtebultjes, alleen dat lijkt me raar als je ze nu nog krijgt. Iig naar de dokter gaan lijkt me het slimste.

dat heb ik ook!

ik wou ook naar de dokter, me moeder vind het onzin. Maar ik ga deze of volgende week toch even heen

Nou, excuse me dat ik niet bepaald zin heb om met m’n billen bloot op een dokterstafel te gaan liggen :stuck_out_tongue:

heb ik ook. Ik las ergens dat het door strakke broeken komt dat je die pukkelachtige dingen krijgt. Ik droeg paar weekjes alleen maar rokjes en merkte al dat het veel minder werd… maar een speciale zalfje zoek ik ook… :-8

meid, die dokter heeft wel ergere dingen gezien hoor,
hij mag niks zeggen, raakt niet opgewonden ofzo, en heeft dit waarschijnlijk al 10000 gezien.
dus DOKTER…
x

Het is misschien niet het leukste om te doen, maar ik zou toch even naar de dokter gaan, als je er last van hebt. Dokters zien echt veel ergere dingen, en zien dit ook wekelijks! niks nieuws dus. Maargoed, wat sommigen hier al zeiden: waarschijnlijkt komt het door je kleding, te strakke broeken & slipjes van een verkeerde stof. Misschien een tijdje wat minder strakke broeken dragen, en katoenen slipjes?

Kan ook zijn dat die bultjes komen omdat je huid erg droog is.
Probeer eens elke ochtend en avond goed in de smeren met bodymelk. En dan goed lopen opdrogen voordat je kleding aandoet.

dat heb ik ook, zoooo vervelend… er is een artikel op beautygloss dacht ik over dat volgens mij… maar ik kan het nu niet meer vinden.

edit
http://www.beautygloss.nl…ultjes-keratosis-pilaris/
daar.

Probably; Keratosis pilaris

ik heb dat op mn schouderbladen een beetje, maar daar zitten nu ook allemaal littekens omdat ik daar vroeger altijd krabte >.<

nee, het is geen KP, dat heb ik namelijk op m’n armen en dat ziet er anders uit. deze zijn minder talrijk maar wat groter zeg maar.

em ja huisarts voor bovenbenen… er zijn wa ‘vette’ zalfjes tegen onstekingen ofzo
Ik weet nie percies maar heb er zelf een uit rusland van oma gekregen die is nie uitdrogend maar helpt perfect tegen pukkeltjes want daar heb het heel soms in de zomer… van het fietsen met kort rokje/jurkje last van en em kont jaaaaa geen string! Maar lekker katoene slipjes, kan wel zo V- string van hunkemolller zolang et katoen is!

ooh oke, want ik heb dat ook op m’n armen, bovenbenen en kont. dus ik dacht misschien hetzelfde :wink: