Puistkop eraf (door wassen)

Haai meiden,

Ik heb nogal vaak dat de kop van een puist op mijn gezicht eraf gaat door wassen of als ik er perongeluk langs kom. Ik kan niets hierover op het internet vinden. Ik heb nog nooit een puistje uitgeknepen, alleen dit heb ik best vaak.

Mijn vraag is dus, of het erg is, of ik er iets tegen kan doen en wat ik het beste erna kan doen als die eraf is.

ik denk niet dat dat heel erg is. als ze zo oud zijn dat ze meteen kapot gaan door er even langs te komen met je hand, dan denk ik dat het nodig was.

wat je kunt doen is gewoon zorgen dat je je gezicht goed blijft reinigen en dat je een dag en nacht crème gebruikt om je huid goed te verzorgen. wel opletten dat het niet zo’n vette crème is! (dus niet bijvoorbeeld het eerste grote goedkoopste blik niveazalf meenemen dat je ziet liggen. een dag/nachtcrème kun je meestal kopen voor iets rond de 8 à 9 euro, dan zit je vaak wel goed.)

Als dit vanzelf gaat door wassen is het niet erg. Wat ze weleens zeggen, ‘wacht tot het rijp is’. Lekker onderwerp :’)
Anyway, als je het tijdens het wassen doet komt er geen vuil in terecht dus het is geen ramp. Later gewoon niet aanzitten.

Oke, dankjulliewel :slightly_smiling_face:
Ik lees alleen overal van ‘dan slinkt je puistje’ etc, maar dat heb ik dus nooit omdat ik bijna altijd puistjes met een kop heb, die er dan bijna altijd afgaan. Hebben niet meer mensen dat dan?

Gebruik je een scrub of washandje als gezichtreiniging, ofzo?

Het beste is gewoon om een schuimende gezichtsreiniger te gebruiken en dat rustig over je gezicht te smeren (niet wrijven, gewoon het schuim verspreiden).

En als het wel gebeurt, kun je het beste even een stukje uit een wattenschijfje halen en daarmee deppen tot er niks meer uit komt. Als je dan je gezichtscreme opdoet dat stukje huid ff ontwijken, zodat je de bacterien niet over je hele gezicht uitsmeert.

Ik dacht dat niveazalf gewoon een goed, zo niet een van de beste producten was omdat er weinig troep aan toegevoegd is?

Heb je die ingredienten wel eens gelezen?

De ergste (voor puistjes dan) is parafinum liquidum. Een van de eerste ingredienten in nivea zalf en dat verstopt de huid heel erg, waardoor je veel meer puistjes krijgt.

Ik gebruik een lush cleanser. Hier zit een lichte scrub in. Daarna een toner van Lush ook om de laatste restjes schoon te maken en hiermee haal ik dus ook de troep uit dat puistje denk ik. Daarna nachtcreme van Lush.
Die tip over ontwijken is heel nuttig, dankje!