~ puistjesdrama

hallo meiden
ik weet dat hier al meer topics overzijn maar ze beandwoorden niet echt mijn vraag.

ik heb erge last van puistjes
ook van jeugtpuistjes maar ook echt groote puistjes met een heel vies wit kopje erop of ze zijn heel hard en rood en dat allemaal op mijn gezicht :frowning_face:
ze valler heel erg op
ik wordt er ook erg onzeker van D:
ik heb al een zalfje van de dokter maar niks helpt bij mij
heel erg vervelend
ik wil graag een mooie egale huid zoals sommige meiden
ik gebruik foundation maar die helpen niet :frowning_face:
ik krijg allemaal schilvertjes en als ik buiten ben zie je ht heel goed zitten
hebbeb jullie mischien ‘de goude tip’ om van mijn puistjes aftekomen?
mischien ook een aanraden voor andere meiden!

veel liefs & bedankt
charlotte

Puistjes en Acné-topic…
Er zijn echt al veel topics over.

En ik zou naar je huisarts gaan en zeggen dat het niet werkt. Of naar de dermatoloog gaan of zo (dan moet je denk ik doorverwezen worden).

ja, maar ik dacht dat dit wel wat overzichterlijker zal zijn op mijn vraag

Naar de huisarts, dan krijg je gewoon een goed cremetje. En goed reinigen… altijd je foundation eraf halen savonds…ook je andere makeup trouwens hoor

Dokter/dermatoloog.

ja kloptmaar weten jullie mischien een goede foundation waarmee je eingelijk niet ziet dat je het op hebt
ik heb ook niet een heele duure van kruitvat geloof ik
ik hou er ook niet van dat je goed ziet dat je het op hebt
iemand?

je gaat naar de dokter en hij zegt het is niet erg gebruik deze crème óf hij verwijst je door naar de dermatoloog
moeilijk of niet?

ik ben al een keer naar de dokter gegaan toen ik heel erg last had van puisten op mijn kin
hij zei dat het krentenbaard was dus ik heb ;n zalfje meegekregen het is gelukkig wel wegegaan :slightly_smiling_face:
maar ik gebruik dat zalfje nu ook voor mijn andere puistjes en dat kon ook volgens hem, maar het helpt toch niet zo goed, ik ga binnekort weer naar de dokter om een aantal dingen over mijn puistjes te vragen
ik hoop zooh dat ik eraf kom!

maar iemand nog tips over de juiste foundation :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

up

de pil?

Ik vind de Maybelline stay 24h echt heel goed ! zelf is mijn huid ook echt een drama. maar die dekt echt heel goed (: en dan kan je ook nog, op de plekjes die de foundation niet bedekt, wat concealer doen. Je ziet het bij mij nog wel, maar het is niet meer zo rood, en valt veeeeel minder op.

Geen foundation opdoen. Dat is echt slecht voor puistjes en een verkeerde foundation (wat al snel gebeurt, dat je de verkeerde kleur koopt) ziet er vreselijk uit.

De pil wil soms ook nog wel eens helpen.

dankjewel! ga ik probeeren :grinning:

Hey Charlotte,
Mijn vriendin had vroeger ook heel veel puisten. Ze is naar de huisarts gegaan en heeft een middeltje ervoor gekregen : Inderm. Het hielp heel goed, na 2/3 maanden had ze bijna niks meer :expressionless: Maar ze gebruikte geen makeup ofso. Ikzelf gebruik wel makeup en heb ook puistjes (maar niet veel, only when i’m ongesteld). Ik gebruik Inderm ook en het helpt echt heel goed. Gelijk volgende dag is je puist weg, en met een beetje foundation erover zie je het helemaal niet meer! En na 2 dagen ofso is het helemaal weg. Tenminste bij mij wel, omdat ik weinig puistjes heb. Bij mij vriendin duurde het wat langer, omdat ze wat meer had. Ik knijp puistjes ook uit, maar is niet goed. Er blijven littekens over, maar door Inderm gaan die ook een beetje weg. Dus ik raad je aan: Inderm! Bel je huisarts en vraag ernaar.

ff tussendoor : Wat voor een zalfje heb je gekregen van de dokter ?

dat

en foundation? NIET DOEN
daar krijg je zoveel meer puistjes van
en als je het eraf haalt, trouw iedere dag, zelfs dan nog krijg je er meer puistjes van
dus echt niet doen hoor!

verder zou ik eens naar een dermatoloog gaan

als ik geen puistjes zal hebben zal ik mischien geen foundation op doen
maar als ik het wel opdoe ik het altijd minder en voel ik me ook wat zelfverzekerder! :wink:
maar ik doe nooit heele dikke lagen
en ik heb vanmezelf een heeele bleke huid dus daar doe ik het ook voor

Owja, Vichy Foundation is heel goed! Is verkrijgbaar bij de apotheek. Je moet naar vichy foundation voor puistjes vragen. Het kost ongeveer 20 euro. Wel duur, maar het is het wel waard.

ow :grinning: dankjewel dat ga ik zeker probeeren te krijgen!
ik heb fucidin het helpt niet zo heel goed :frowning_face: