Puistjes :(

Heei,
Ik ben 13 jaar en heb best vaak puistjes op mijn gezicht.
Ik heb er toen van alles opgesmeerd en nu is het nog erger…
Niet dat ik helemaal onder zit ofzo, maar ik heb er wel een paar.
Ik wil niet gepest worden op school dus…
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik weer een mooie huid krijg??
Xoxo Mimi
PS School begint al over 22 dagen!!!

Welkom in de pubertijd. Je word er heus niet om gepest want bijna iedereen heeft op jou leeftijd wel een puistje.

Dat. Plus waarschijnlijk heeft niemand het door. Mensen gingen het pas bij mij opmerken toen ik 15 was terwijl ik ze al had sinds mijn twaalfde.

Gebruik in elk geval een goed gezichtsreiniger. Er zijn veel verschillende soorten dus je moet even kijken wat het beste voor je huid werk. Bij winkels zoals The Body Shop kunnen ze je vast wel helpen met de juiste te vinden voor je huidtype.

Dankjewel allebei!!
Moet ik ze niet uitknijpen ofzo? Ik vind het altijd zo’n smerig gezicht :frowning_face:

Dankjewel, heb je ook tips over ouder worden?

Je moet zelf een beetje kijken wat voor jouw huid het beste is. Sommige mensen kunnen het goed hebben als ze iets op hun huid smeren, terwijl het bij anderen juist erger wordt.

Bij mij bijvoorbeeld hielp het heel erg om 's ochtends en 's avonds met water gewoon te wassen en 1/2x in de week te reinigen, als ik het te vaak gebruikte zag mijn huid er erger uit. Ook elke avond je make-up er goed afhalen, anders wordt het sowieso erger en er van afblijven. Verder kun je het het best bij een product van hetzelfde merk houden als je weet welke het best voor je huid is, in plaats van van alles door elkaar te gebruiken.

En je wordt er echt niet mee gepest, het grootste gedeelte van de jongeren hebben er last van.

Dankje, ik heb ergens gelezen dat zuivel (melk, kaas, chocola) ook voor puistjes zorgt, is dat waar?

idd gewoon wassen met lauw water en soms reinigen, als je elke dag gaat reinigen is het net als dat je elke dag je haar zou wassen, je huid word sneller vettig laatmaarzeggen…, daarvan krijg je ze ook :expressionless: (had ik teminste)