puistjes op mn rug :((((

ik heb heeel veel puisten op mijn rug… hoe gaat dit weg? het is al bijna zomer en ik durf dan echt niet in bikini rond te lopen, mijn haar kan der ook niet voor ofzo want heb best wel kort haar… wat moet ik doen ?! :bored:

Rug beter afdrogen na het douchen?

Dat heb ik ook gehad, uiteindelijk mee naar de dokter gegaan en die heeft een creme voor puistjes voorgeschreven aan me. Na ongeveer 2 tubes gebruikt te hebben bleven ze weg.

Ik heb dat ook gehad. In de zomer was het bijna gelijk weg doordat ze uitdrogen door de zon. Anders misschien voor de zomer een aantal x zonnebank pakken? Of als het echt heel erg is even langs de huisarts.

Van veel in je bikini lopen in de zomer wordt het bij mij altijd een stuk minder. Dan wordt je huid droger door de zon.
En je rug ook goed schoon maken als je intensief gesport (en dus ook gezweet) hebt.

Ik heb hier zelf ook veel last van. Ik had op internet gelezen dat bietensap drinken ervoor kon zorgen dat je een zuivere huid krijgt. Maar dit is echt niet aan te raden, echt heel vies.

2x per weer scrubben.
En het is belangrijk om, als je je haar hebt gewassen, de shampoo goed uit je haar en van je rug af te spoelen. Want als er shampoo resten op je rug blijven zitten, kunnen je poriën verstopt raken.

Langs de dokter. Die kan een zalfje voorschrijven. Heb ik zelf ook gehad :slightly_smiling_face:

Goed schoonmaken! Ik gebruikte altijd een facewash. Verder erop letten dat je regelmatig je pyjamashirt ververst, aangezien daar ook vet/bacteriën in gaan zitten. Oh en scrub niet te vaak, dit kan je huid ook weer beschadigen, neem een milde scrub.
Verder aanstippen met tea trea oil, helpt ook :slightly_smiling_face: Bij voorkeur 's avonds, vanwege de geur :stuck_out_tongue:

^Dit inderdaad. Elke dag je rug wassen met een washand en goed droogmaken. Je hebt ook verschillende producten die helpen tegen puistjes, dat zou je na het schoonmaken nog kunnen proberen.