Puistjes op mijn rug..

Ik heb sinds een paar jaar erge last van puistjes op mijn rug, en dan vooral op de bovenkant. Gelukkig heb ik niks op mijn gezicht. Soms doen ze ook erg zeer, al helemaal als je eraan gaat krabben!
Het ziet er best lelijk uit en ik voel me dus ook ongemakkelijk in een hemdje of bikini. Heeft iemand anders hier ook last van? En heeft iemand tips hiertegen?

Dat heb ik ook gehad een jaar geleden! Vooral NIET wassen met zeep, alleen met water. En je moet je huisarts ernaar laten kijken, dat heb ik ook gedaan omdat ik echt ten einde raad was. Niks hielp! Hij had me een soort creme voorgeschreven en binnen een paar weken was ik er vanaf! :slightly_smiling_face:

Ah, super! Denk dat ik dat dan ook maar ga doen. En oei, ik was het altijd met zeep dus… oeps :cold_sweat:

Draag topjes met een hoge rug of bovenrug van kant, een van mijn beste vriendin heeft daar ook last van e je ziet het niet als ze die dingen draagt (puistcrème op je rug doen)

Ik heb dus echt precies hetzelfde.
Maar ik denk dat ik liever puistjes op mijn rug heb dan op mijn gezicht.

Drink iedere dag een glas rode bietensap.

Ik had hier ook last van. Sinds ik er slakkenslijm van de action op smeer is het een stuk minder geworden!

Ik had het ook want ik was allergisch voor mn laken

Heb ik ook, erg vervelend

Ik heb het ook, ben er een paar keer voor naar de dokter geweest omdat wat ik voorgeschreven kreeg niet werktte, ik heb nu iets agressiever spul gekregen en dat werkt echt!

Ik heb het ook, weet ook echt niet wat ik er tegen moet doen (maar zoals ik hierboven lees naar de dokter gaan dus). Het helpt bij mij wel om in de zon te liggen met mijn rug, dan drogen ze uit ofzo. Maarja in de winter gaat dat een beetje moeilijk.

Ik heb het ook, maar in de zomer gaat het weg door de zon.

Dat heb ik ook, alleen ik heb ook veel puistjes op mijn gezicht. Wat bij mij erg heeft geholpen is scrubben.

Lush dark angles is geweldig daarvoor.(bij mij dan)

Heb ik ook.

Bij echte puistjes is het misschien niet zo’n goed idee, maar als je een soort bultjes hebt kan het ook nog wel eens helpen om te scrubben. Dit had ik ook vroeger en sinds ik scrub (want dat deed ik dus nooit omdat ik niet goed bij m’n rug kan) is het weg. :slightly_smiling_face: Maar als het erger is zou je beter naar de dokter kunnen gaan denk ik.

ik heb het boven mijn borst, heel irritant met een laag shirt/topje

Moet je net NIET doen, door de zon drogen de puistjes uit en gaan ze sneller verdwijnen dus probeer er zoveel mogelijk lucht aan te laten.

Ik heb er, toen ik een jaar of 15/16 was, ook last van gehad. Mijn dokter schreef me Isobetadine voor om het tegen te gaan en het werkte zeer effectief. Het is geloof ik wel een agressieve methode maar ik voelde me er dan ook wel erg slecht bij, dus ik begrijp je probleem, maar het gaat zeker terug weg, als dat een troost mag zijn.

Hier is een algemeen topic voor: staat sticky in dit board.