Puistjes en acne wat moet ik er (preventief) tegen doen?

Hoi allemaal!
Ik ben nu 12 jaar, en ik heb (nog) niet erg veel
last van puistjes :upside_down_face:. Mijn vriendin daarintegen wel.
Ik snap dat ze dat absoluut niet leuk vindt en ze
wordt er ook mee uitgelachen op haar hobby’s enz.,
als ik er iets over zeg vind ze dat echt niet leuk :flushed:.
Zij zelf heeft er vooral last van in haar T-Zone (dus
rond voorhoofd en neus). Ik heb een aantal puistjes
rond mijn neus en een paar mee-eters op mijn kin (wat
zij ook nog heeft).

Heeft er iemand tips voor mijn vriendin en ook voor mij,
kun je er iets tegen doen om het te voorkomen?

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-puistjes-acne-topic-127663.0.html

Je kan er niet veel aan doen (daar kom ik na vijf jaar eigenlijk pas achter). Het ligt nou eenmaal aan je hormonen en lichaam, en door je huid vol te smeren met crèmes verander je dus die factoren ín je lichaam niet. Mocht je toch iets willen smeren, dan zou ik alle goedkope merken laten staan en investeren in een goed product (zonder parfum en valse beloftes etc etc. het beste wat ik tot nu toe heb gebruikt was van Louis Widmer). Smeer je huid vooral niet vol met make up, hoe minder je aan je huid komt, hoe beter. Zorg ervoor dat je genoeg water drinkt (1,5 liter per dag), gezond eet en voldoende beweegt, want dat maakt vooral verschil bij mij.

Ik kom net uit singapore en heb daar een hardloopwedstrijd gelopen en in het tasje dat ik mee kreeg zat een klein tubetje garnier wasabi spul voor mannen. Tuurlijk kunnen vrouwen hem ook gebruiken. Grote kans dat hij niet in nederland verkrijgbaar is maar misschien moet je even online kijken want na 2 keer gebruiken is het al een stuk minder geworden :slightly_smiling_face: