Puistjes door make-up

Even een kort vraagje; heeft iemand van jullie ervaring met het stoppen van dragen van gezichtsmakeup waardoor het aantal puistjes aanzienlijk afnam?

nee
ik niet

Nee.
Ik kan me wel voorstellen dat goedkope producten de huid (eerder) verstoppen (dan high-end bijvoorbeeld), dus als je denkt dat je puistjes krijgt door make-up is het misschien een idee om kwalitatief betere producten te kopen. Als je al een geweldige stash hebt met MAC en Chanel en alles heb ik niks gezegd.

Nee, je moet gewoon je gezicht beter reinigen. Tweemaal daags reinigen, 1x per week scrubben, ochtend een dagcreme gebruiken en in de avond een nachtcreme.

Ja op zich wel redelijk, mijn huid is daardoor wel aanzienlijk rustiger geworden

Sinds ik nog zelden foundation draag is mijn huid wel rustiger geworden ja

Nee, maar ik merk wel wanneer ik mijn gezicht niet reinig dat ik wel meer last heb van onzuiverheden. Daarom reinig ik mijn gezicht ook elke dag.

Toen ik jonger was wel. Maar toen had ik ook gewoon meer puistjes dan nu en bovendien geen idee waar ik mee bezig was qua make-up :’) Dus toen ik stopte met mijn geklooi met foundations etc werd mijn huid wel rustiger ja.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als puber heb je sowieso vaker en vaak ook meer last van puistjes. Dat ligt niet direct aan je make-up. Heel goed reinigen is wel heel belangrijk.

Nee. Alleen door beter te reinigen werd het minder.

Mwa niet puistjes daar heb ik sws niet echt last van, maar ik droeg vroeger best wel veel foundation en daar werd mijn huid heel dof/bleek van. Toen ik stopte met make-up, ik draag nu meestal alleen maar mascara en mijn huid is er wel veel beter van geworden.

Nee, als je je huid goed reinigt en een primer gebruikt die geschikt is voor jouw huid dan krijg je geen puistjes van make-up. Make-up is niet slecht voor je huid als je maatregelen treft :wink:

Tenzij het hele slechte troep is maar daar ga ik dan even niet van uit.

Je kan volgens mij wel reageren op sommige ingrediënten van make-up en daar puistjes van krijgen.
Zelf draag ik nooit gezichtsmakeup dus ik heb geen ervaring.

Ik draag nu, omdat het vakantie is, nauwelijks make-up meer. Alleen als ik uitga/een feest heb of naar mijn werk ga. En mijn huid is heel erg verbeterd de afgelopen 2 weken!

Ik heb een gevoelige huid. en daarom haal ik make up waar geen parabenen en parfum in zit. Het is ook allemaal dermatologisch getest. Dit laat natuurlijk geen puistjes verdwijnen, maar is wel een stuk beter voor je huid. ook 's avonds en 's ochtends schoonmaken en een goede dagcrème helpt heel goed!!

Ja. Ik draag al een paar weken geen gezichtsmakeup meer en ik heb al verschillende reacties gehad dat mijn huid er beter uit ziet

Als ik de concealer van Essence gebruik krijg ik echt veel meer puistjes. Dus ik heb het idee dat daar iets in zit wat echt slecht is voor m’n huid, want ik heb daar bij andere concealers geen last van.

ik draag minder make up dus ik kom ook veel minder aan mijn huid, daardoor is mijn acne enorm vermindert en ook een stuk minder rood geworden.