Puisten ! :(

Nou , ik heb dus puisten , op mijn neus , en het zijn er best wel veel.
Ik heb ze ook op mijn wangen.
Ik vind ze echt lelijk , en over een maandje begint al school.
Ik ben erg benieuwt , waneer algemene puistjes weg gaan.
Ik wil geen foundation of dergelijke gebruiken , dat maakt het alleen maar erger hoorde ik van mensen met puistjes.
Heeft een van jullie een idee , waneer puistjes weggaan ?
Ik hoor het graag.
xoxo

dr van der Hoog

Waneer puistjes weggaan? Dat verschilt per persoon. Bij mij gingen ze na 3 jaar pas weg d.m.v een antibiotica kuur. Je moet je gezicht 's ochtens en 's avonds goed wassen, goede hygiëne is heel belangrijk bij puistjes. Je zou ook puistjes creme’s kunnen kopen alleen zou ik daarvoor wel naar de huisarts gaan want die schrijven dan goede creme’s uit.
En verder maak je daar niet zoveel zorgen over wel meer mensen hebben puistjes!

Ik haat mijn puisten :l.

Ben 19 en heb er nog last van…
heb op het moment een antibiotica kuur en het is wel verminderd gelukkig
maar mn huisarts zegt dat het echt door de hormonen komt en dat ik nog ‘een paar jaartjes’ geduld moet hebben :crazy_face:

ik heb ze ook hoor, dat heeft ieder mens wel denk ik.
gewoon niet aan komen, goed je gezicht wassen. :slightly_smiling_face:

Pil helpt enorm, gebruik nu cilest en krijg af en toe een pukkeltje maar daar blijft het dan ook bij

Het duurt lang. Je hebt puisten of je hebt ze niet. Ik ben nu 18 en het is nog lang niet over, dus hold on darling. Ga naar de dokter, probeer eens wat uit wat hij voorschrijft en HOUD VOL. als het niet werkt ga je gewoon weer even met die vent/vrouw kletsen en tot je een leuk receptje tegenkomt waarvan jouw huid niet enorm klote gaat aanvoelen én je puisten redelijk in bedwang zijn. Ik ben de hele riedel afgeweest maar ik heb het voor mezelf gevonden- en nee het is geen roaccutane.

Ik kan je aanraden je hoofd ook elke ochtend en avond te wassen met gezichtsreiniger, ik gebruik biodermal- een terugvettende ja! het helpt! beter je huid voorzien van vet en andere benodigde stoffen, want puistjes is eigenlijk de reactie op de vraag ernaar. Ook een nachtcreme doet wonderen, ik gebruik nivea bye bye spot ofzo, ook een snel intrekkende zeer licht vettige zalf. Ga niet aan de clearasil.

er is een algemeen topic over puistjes/acne