Puisten op mijn rug

Hee allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden (ongeveer 2 maanden) ergens last van. Ik had eerst nooit puisten op mijn rug, heb wel altijd veel last gehad van puistjes in mijn gezicht, maar nu ik uit de pubertijd ben (ben 21, bijna 22) heb ik hier eigenlijk geen last meer van. Sinds kort heb ik best vaak puisten op mijn rug. Nooit heel veel tegelijkertijd, maar ook nu loop ik weer rond met 3 puisten op mijn rug. Ze zijn best groot en pijnlijk, en ik schaam me ervoor. Vooral als ik straks op vakantie in mijn bikini rond moet gaan lopen.

Weten iemand hoe deze puisten kunnen zijn ontstaan, en hoe ik hier vanaf kan komen. Ik heb niet echt iets veranderd aan mijn eetpatroon, ik gebruik dezelfde shampoo als een half jaar geleden. Ik douche even vaak als altijd en ik verschoon mijn bed even vaak als altijd. Dus daar kan het niet aan liggen. Wél ga ik sinds een paar maanden onder de zonnebank. Maar via Google las ik dat dat juist helpt tegen puistjes.

Kortom, ik heb eigenlijk geen idee waar het aan kan liggen. Maar ik wil er wel heel erg graag van af, haha! Dus alle tips zijn welkom!

Ik zal naar de dermatoloog gaan.

Ik denk dat het een beter idee is dat TS zelf naar de dermatoloog gaat.

^^Hahaha.

heee!
ik heb hier zelf ook wel last van, alleen niet heel erg. ik heb/had het vooral op mijn borst.
ik ben model en ik had een shoot, daarvoor vond ik het niet zo mooi om puisten
om mn borst, hals te hebben dus toen heb ik scrub gel gebruikt van ‘kruidvat’. ik dacht dat ie niet zo goed zou zijn, maar hij werkte dus echt wel! de volgende dag was het gelijk minder. (: dus ik zou dat maar proberen voor op je rug.

x

Hahaha :’)

Maar dat is misschien inderdaad een optie, ik heb er alleen per keer maar best weinig, soms een weekje helemaal geen, en dan weer 2-3 puisten. Is het dan niet te snel om naar een dermatoloog te gaan?

Hmmm dat kan ik ook nog proberen inderdaad. Ik heb scrub van Garnier, die ga ik even een weekje testen op mijn rug, kijken of ik verschil zie :slightly_smiling_face: Thanks!

Als mensen nog meer tips hebben zijn ze altijd welkom!

mn beste vriendin heeft ook op haar hele rug allemaal puistjes, die wilt er ook heel graag vanaf maar weet niet hoe…
dus upje voor dit topic…

Ik heb er ook een beetje last van. Bij mij zijn het echt van die rode pijnlijke bulten. Geen idee wat ik er aan kan doen, dus upjee

Ja bij mij ook. Niet dezelfde puistjes die je wel is in je gezicht hebt, maar juist grotere/rode en pijnlijke. Niet echt prettig.

Upje :slightly_smiling_face:

Serena van Beautylab heeft daar ook erg last van, ze heeft er al een paar keer een artikel over geschreven, je kunt het vast vinden als je googlet op backné + beautylab (:

@Kaboosh, thanks voor het artikel :grinning:

Ik ga denk ik inderdaad proberen om mijn rug te reinigen op dezelfde manier zoals ik ook mijn gezicht reinig :slightly_smiling_face:

Op je boven of onderrug? Puistjes op je bovenrug kunnen ook eventueel ontstaan door te vet haar.

Bij mij zijn ze weg gegaan door even goed te scrubben op m’n rug.

scrubben en biergist kan ook wel helpen. Sinds dat ik biergist slik is het minder op m’n gezicht maar ook op m’n rug (’:

Bovenrug :slightly_smiling_face: Maar ik heb geen vet haar, mijn haar is eerder droog (vooral in de punten) bovenop kan het soms wat vettig zijn maar dit komt bijna nooit voor.

Aah dankje, kan ik ook nog proberen :slightly_smiling_face:

daar heb ik ook last van! en ook op mijn bovenarmen -.-

maar dat zijn dan ook echt grote puisten :frowning_face:

Misschien spoel je je conditioner/shampoo niet goed genoeg af van je rug? Of zweet je wat meer dan anders?

Ik zelf krijg het echt altijd tijdens de examens, dus stress moet er toch ook wat mee te maken. Meestal krijg ik het dan wel weg door een grove scrub te gebruiken en frequent een gezichtstonic erop te doen.