PuistEN op mijn rug

Hallo,

Ik heb dus al 4 maanden last van ernstige acne op Mn rug en het zijn geen me etertjes maar echt van die dikke volle puisten (ong de helft van het topje van mijn pink) en ik merk dat als je ze uitknijpt dat het beter gaat nou kan ik dus alleen niet goed bij Mn rug komen dus vandaar 2 vragen:

1. Hoe knijp je “zelf” de puisten op je rug uit ?

2. Hoe kun je ze bestrijden ?

Zorg er iig voor dat je niet krabt, dan zit je rug later vol met littekens. Als het heel erg is misschien naar de dermatoloog? Succes!

Niet uitknijpen! Dat heb ik vroeger ook gedaan, en er zitten nog steeds littekentjes op mn rug. Ik heb jaren geen laag uitgesneden topjes en bikini’s durven dragen, doe dat jezelf aub niet aan.

Je kunt beter langs de dermatoloog gaan, die kan je iets voorschrijven om het te genezen. En vooral zelf met rust laten!

Ik heb wel eens gehoord dat dit kan komen door shampoo en/of conditioner (weet niet of het echt zo is). Ik weet niet op welke manier je dit uitwast, maar je kunt het eens proberen uit te wassen zonder dit over je rug te laten glijden. Heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt het proberen :slightly_smiling_face: