Puisten en Foundation

Ik heb nogal heel veel puisten op de T-zone van mijn gezicht en die probeer ik te camoufleren met foundation en concealer ,maar als ik alleen mijn T-zone doe dan zie je gewoon echt dat ik foundation of heb.
en als ik het op mijn hele gezicht heb zitten dan zie je niet dat ik foundation op heb. maar ik ben dan bang dat ik dan ook op mijn wangen enz. puisten krijg en dat wil ik absoluut niet.
dus weet iemand hoe ik het meer natural kan laten lijken ?

Misschien kun je hier even naar kijken, ook al heb jij het alleen op een bepaald gedeelte van je gezicht: http://www.youtube.com/watch?v=ex33wtqnNz8

Als je je gezicht goed schoonmaakt s’avonds, hoef je er niet perse puisten van te krijgen. Je kan ook op zoek naar foundation met weinig/geen siliconen in.

Ik doel op puisten door make-up. Niet op puisten in het algemeen. Die puisten in de T-zone komen niet door foundation, maar door een andere oorzaak. Ik zeg alleen maar dat je geen puisten zult bijkrijgen door foundation, mits goede reiniging s’avonds, en een welgekozen foundation.

En foundation gebruik je trouwens om een egalere teint te hebben, niet om puisten te camoufleren. Dus je kan beter concealer gebruiken, en daarbij foundation. Maar ik vrees ervoor dat je dat natuurlijk kan doen lijken zonder het over je hele gezicht te smeren. Ik zou zeggen, probeer goed te blenden.

Die gebruikt wel echt GIGANTISCH veel make-up o.0

Maar je hebt er wel wat aan :’)

dat filmpje heb ik ook gezien!
zo erg voor der, maar ze kan het echt wel goed verbergen!
ze ziet er super uit!

Eigenlijk is dit zo zonde, omdat wij in zo’n oppervlakkige maatschappij leven is zij geneigd haar hele gezicht te verbergen onder een dikke plak make-up.

ja, maar als ze zich er niet goed bij voelt, is het toch leuk voor haar dat ze een oplossing heeft?

ik zou wel een foundation gebruiken die niet te vet is.

ikzelf krijg ook snel “puistjes en bulten” van te vette foundation…
nu ik een matte foundation gebruik (chanel matte lumiere) helpt het wel een stuk…

Ja, dat vind ik ook…

@TS: sorry, ik weet niet wat je kan doen. Ik heb hetzelfde, en daarom gebruik ik geen foundation…

Nah, ik denk dat als je zo’n erge last hebt van acne je foundation echt een verlossing vind. Gun iemand zich mooi te voelen! Heeft niet per se met oppervlakkigheid te maken, maar de hele dag tegen puisjes aankijken is ook niet erg fris. Een puisje verbergen is mss ijdel, maar als je hele gezicht er onder zit kom je niet verzorgd over.

Als je je gezicht even een paar dagen foundation-vrij laat, en je gezicht gewoon even laat rusten, geen cremetjes helemaal niets. Dan zal je merken dat je gezicht waarschijnlijk al iets rustiger wordt?

+1. :slightly_smiling_face:
Sowieso is het best wel not-done om foundation alleen op 1 gedeelte te smeren, want dat zie je inderdaad gewoon heel erg. Het is bijna niet te doen je foundation zo goed te matchen met de textuur en kleur van je huid dat je het verschil niet ziet.