Puck Rietveld Photography [2]

Misschien ken je me nog wel en denk je: alwéér een nieuw topic? I’m sorry!! Ben maanden (heb ik het gevoel) niet online geweest, mijn oude topic is heel diep en ver weggezakt en er staat allemaal oud werk in, dus ik dacht, dan maar tijd voor een deel twee.

Grote kans dat je nog niet weet wie ik ben: ik ben Puck, een meisje dat over twee weken 15 word en dat betekend dat ik alweer 5 jaar bezig ben met fotografie als een hobby! Ik begon met een simpel digitaal cameraatje en spaarde door tot waar ik nu ben: mijn spiegelreflex met 4 lenzen (wat ik binnenkort weer aan wil gaan vullen!)

Ik heb nietecht iets wat ik vooral fotografeer: de ene keer mensen, dan weer dieren, dan weer landschap. Ik vind het vooral leuk om dagelijkse dingetjes en simpele momentjes uit het leven vast te leggen en inspireer me heel erg aan de foto’s en fotografiestijl van Laura Kok, Elisabetta en Kitty Gallannaugh. Maar ook ben ik gek op de foto’s van Julia Trotti, Jamie de Leeuw, Yvonne Zoethout en Jelle Mollema. Maar ga nog maar even door, kan er nog duizend opnoemen, hahaha!

Ik werk met de Canon EOS 500D en de 18-55mm, 70-300mm en 50mm f/2.5 lenzen. Ik had ooit een 50mm f/1.8 maar die is kapot gegaan en ik ben bezig met het sparen voor een nieuwe, omdat ik hem toch wel heel erg mis. Verder bewerk ik (iets te veel) met Photoshop CS6. Ik heb ook nog een statief maar die gebruik ik eigenlijk nooit.

Ik heb net een nieuwe blog gemaakt. http://www.puckrietveld.blogspot.com/ waar ik actief op post en meer op zet dan op Facebook en Girlscene. Mijn facebookpagina die je ook kan volgen is http://www.facebook.com/puckrietveldphotography

Upje, vandaag naar de dierentuin dus kan weer veel fotos maken voor een blogpost c:

4 is heel mooi!
Mag ik vragen waar je photoshop hebt gedwonload? Ik ben nogsteeds op zoek naar een goede download :slightly_smiling_face:

Supermooi!
Ik houd zelf ook van foto’s maken, alleen mijn camera is niet zo professioneel…
Ik ben aan het kijken voor een canon 600D, maar je hebt ook nog allemaal lenzen enzo nodig haha

HttpDemi Dankjewel! Omdat ik bij de schoolkrant zit heb ik van mijn leraar een bestandje gekregen om PS te downloaden, alleen die heb ik inmiddels niet meer, sorry! :frowning_face: Maar mocht je een deviantART account hebben dan kun je Megan, lieveheersbeestje.deviantart.com even vragen, zij geeft haar downloadlink altijd weg!

Pinkyyy Thanks! Ik ben zelf ook begonnen met een onproffesionele camera om de basis over belichtingen, composities enz onder de knie te krijgen! En zoals je zelf ook al zegt: ik vind lenzen persoonlijk 60% en de camera 40% van de foto, zegmaar. Je camera kan wel goed zijn maar met de basislens die je erbij krijgt kun je ook niet zo heeel veel wonderen verrichten, hahaha.

Laatste paar van Parijs en dan post ik nieuwere dingen. De rest kan je op mn blog zien :slightly_smiling_face:

Wauw echt super mooie foto’s!! Ik vind vooral de eerste en de laatste geweldig!!! :slightly_smiling_face:

Super mooie foto’s!

Super mooi!

Heel erg bedankt iedereen! :grinning:

Deze foto’s zijn niet heel proffessioneel, bijzonder, enz en zien er beter uit met zijn allen bij elkaar maar wilde er toch een paar posten voor de leuk haha. :"D

(derest ervan weer op blog :grinning:)

Foto’s van gisteren, heb eigenlijk nietecht leuke of mooie foto’s kunnen maken helaas maar dit vond ik nog wel oké hahaha

Vind de foto’s van Parijs zoooo mooi!

Hey ik ben youandi 1.48 en zit in een rolstoel.

Heb laatst een fotoshoot gekregen voor mijn verjaardag.
Deze foto was voor mij echt doorslaggevend : ik wil modellenwerk doen…
Ik wil laten zien dat mensen met een beperking ook wat kunnen…
Hier 1vd foto’s[font=Verdana]

Volgens mij ben je in het verkeerde topic.

Hele mooie foto’s Puck! Je hebt ook echt wel een herkenbare stijl, erg leuk! :grinning: (Ik ben Shaggy btw :stuck_out_tongue: )

ik vind 10 heel mooi!

Dankjulliewel allemaal! :grinning:

Heeee Pytrik, lang niet gesproken! Thank you! :grinning:

Leuk weekendje gehad, wat foto’s kunnen maken, here they are :grinning: (Ofnouja het zijn er 41 dus ik bouw langzaam op met posten hahahah)Er staan overigens 2 nieuwe blogposts online!

Ik vind de meesten heel mooi en ook goed kleurgebruik, alleen de volgenden: 10, 11, 15, 17, 20 vind ik wat minder, die met de vlinder vind ik niet goed gefocust en de paardenfoto’s uit het rijtje zijn een beetje nutteloos, zeg maar, ze zijn mooi maar hetgeen wat je ziet is willekeurig lijkt wel.

Mooie foto’s!

Nerdstyle thanks! :grinning: Klopt, mijn ‘stijltje’ is zegmaar meer gefocust op simpele dingen, dagelijkste dingen, dat soort gedoe. Ik vind het leuker om allemaal kleine momentjes te fotograferen dan om echt een meesterlijke foto te maken zegmaar. Maar ik snap wat je bedoelt hahaha.

Leonie dankjewel! :grinning:

Ik vind je stijl heel erg leuk, heb ook meteen je facebook pagina bekeken. Ik vind het alleen heeel jammer dat je foto’s soms wat scheef zijn (heel storend vind ik zelf) of dat de focus niet is waar tie hoort.

Vooral je foto’s van Frankrijk zijn prachtig wow.