publiek betrekken bij presenteren van een ondernemingsplan

ik moet binnenkort mijn profielwerkstuk presenteren alleen hierbij moet ik mijn publiek ook betrekken, omdat ik een ondernemingsplan heb gemaakt word het nogal snel ‘saai’ omdat ik allemaal cijfers moet gaan vertellen enzo.

dus weet iemand een leuke manier om het publiek erbij te betrekken? ik las ergens door een quiz maar volgens mij is dat best kinderachtig, of niet?

Heb je niet toevallig een stelling die je er aan vast kunt plakken?
Dan kun je na je presentatie erover discussiëren.

hee ik moet ook binnenkort mijn pws presenteren! maar wij hoeven het niet voor publiek te doen, wij hebben gewoon een ‘stand’ waar ze langslopen en vragen stellen…ook lekker vaag natuurlijk maar goed.

sorry, ik help niet echt.

ik vind een quiz niet zo een goed idee, en je moet zeker ook niet teveel cijfers gaan opnoemen. zorg voor een boeiende presentatie met de grote lijnen waar het over gaat en wat (ook in grote lijnen) je conclusies zijn.

Wat houd je ondernemingsplan in? misschien kun je wel in gedachten het bedrijf opstarten, een logo ontwerpen en dit laten drukken op, weetikhet, smintjes? en dat uitdelen. Het is dat extra werk wat het moet doen.

Een groepje bij mij op school had op ons schoolshirt hun namen gedrukt (ja heel dom) maar ze kregen er wel gelijk een hoger cijfer voor. Een ander groepje had speciaal voor de presentatie een maquette gemaakt, ook een hoger cijfer…dus echt je publiek erbij betrekken hoeft niet per se.

wij hebben al een logo,posters etc en we zijn ook van plan eten uit te delen, alleen we wilden het liefst het publiek ook echt zelf mee laten denken in plaats van ze stil te laten toekijken,