Psygisch problemen in je gezin

Ik ben zelf depressief en heb een angststoornis,
En ik ken verschillende die hetzelfde hebben…
Je mag me altijd een PB sturen als je daar behoefte aan hebt (of iemand anders)…

Nou zat kandidaten.

‘Fijn’ om te lezen dat je toch niet de enigste bent…
en als iemand ooit ergens over wil praten, waar je mee dwars zit en last van hebt maar met niemand durft te praten dan sta ik altijd voor jullie klaar :slightly_smiling_face:
ik weet heo het zelf voelt als je iets kwijt wil, wilt praten of huilen en er is niemand bij wie je dat ‘durft’…

liefs

Wauw, wat veel mensen.

Is het een idee als iedereen een soort van uitleg geeft: wat hebben ze precies? Hoelang hebben ze het al? Wat vind je er moeilijk aan? Dan kunnen we daar over praten…

Waarom worden je broer en vader boos dan? Om de kleinste dingen, als ze hun zin niet krijgen (klinkt als kleine kinderen taal, maar geldt voor heel veel volwassenen =))?

Lijkt me lastig, joh! Zijn ze ook vaak boos op jou?

Jeetje, wat stom zeg! Het is gewoon een ziekte, je kan er niks aan doen en zeker niemand de schuld van geven.
Soms zeggen ze bij mijn thuis wel eens, als grapje, dat het mijn schuld is dat mijn zusjes depressief zijn, want ik ben het als enige niet. Kan ik zo boos om worden.

Mijn vader heeft ook autistische trekjes, is niet getest. Maar alsnog, wat maakt het nou uit! Hij blijft mijn vader en als hij echt stom doet dan zeg ik dat en snapt hij het ook.

Ik heb pdd-nos en mn vader ook. En mijn moeder is hooggevoelig. Voor de rest is er niets :’)

Veel mensen zeg!
Ik zelf heb last van een depressie… spijtig genoeg al een lange tijd .
Mijn tweelingzus is autistisch en ik vind het echt zeer lastig om hier mee om te gaan. Ik ben vaak erg boos op haar,ook al weet ik dat ze er niks kan aan doen,maar soms wou ik dat ik gewoon een normaal contact kon hebben met mijn zus

Mijn broer is zwaar autistisch en dat wordt met de jaren alleen maar erger. Inmiddels is hij 21 en woont hij doordeweeks met anderen in een huis waar ze begeleiding hebben, omdat hij nooit op zichzelf zou kunnen wonen en echt aansturing nodig heeft. Zelf woon ik doordeweeks op kamers, dus ik zie hem alleen maar in het weekend.
En mijn moeder heeft een postnatale depressie gehad en is een paar jaar geleden ook “gewoon” depressief geweest.

Mijn zus heeft ADHD en PDD-nos en mijn moeder is nu ernstig depressief en mijn vader is behoorlijk narcistisch, daar heb ik ook geen contact meer mee.
Mijn zus woont al een hele tijd uit huis en heeft daarvoor in allerlei instellingen/woongroepen e.d. gezeten en mijn ouders zijn sinds 2 jaar gescheiden dus woon nu bij mijn moeder. Maar daar moet ik wel weg. Want ze is dus ernstig depressief + burn out + overspannen…in behandeling en in stijgende lijn hoor!!
Ik moet dus met spoed op kamers, maar ik zelf heb een chronische ziekte en heb wel zorg nodig. Dus ben nu bezig met zorgwoningen e.d.
Maar eerst een opname in het ziekenhuis en dan zie ik dat wel weer verder (:

Mijn moeder is depressief,
ze heeft geen werk meer, een rechtzaak verloren en nog wat persoonlijke dingen,
We hebben een zwaar te kort aan geld.
met mijn vader gaat het ondertussen beter, hij heeft nieuw werk.
Ik zit ook niet helemaal lekker in mijn vel en mijn broer en broertje zijn zwaar in de puberteit, en ik zelf ook wel hoor.
Niet echt zo erg als andere hier, maar toch wel een rot periode, die nu ondertussen al 3 jaar duurt. Ik hoop dat het snel beter gaat met mijn gezin.

Ik denk soms ook wel eens. Ik wil gewoon lekker op kamers, dan heb ik nergens meer last van. Maar dat lost het natuurlijk niet op. Zucht. Dan ben ik in een keer heel verstandig.

Voor de rest iedereen een dikke knuffel!

Mijn moeder is zowat depressief en eerst reageerde ze zich af op mijn oudste zus, nu die weg is mijn andere zus en ik ben bang dat het ook bij mij gebeurd.
Heb zelf ook last van een depressie en agressieve vader/zus die helaas hetzelfde karakter hebben

Vraag: hebben jullie ook het gevoel dat heel veel mensen het niet snappen?
Want mijn vrienden luisteren (meestal) wel, maar ik merk nu wel dat ze het een beetje zat zijn, mijn verhalen.
Mijn ouders zijn natuurlijk al druk genoeg met mijn andere zusjes.

Maar het voelt alsof niemand het snapt.

,

Mijn broer is schizofreen tenminste dat denk ik.
En hij is heel depressief en extreem agressief waardoor ik zo snel mogelijk dit huis uit moet.

ik heb adhd, mijn vader heeft adhd én mijn halfbroer heeft adhd. hij woont niet meer bij ons thuis nu maar toen hij dat nog wel deed was het niet altijd een pretje in huis…adhd wordt vaak erg onderschat vind ik,het is veel meer dan een beetje drukker zijn.