Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie met mijn vriend. En het gaat over het algemeen best wel goed tussen ons… Alleen heeft mijn vriend nogal een moeilijke tijd gehad thuis. En hij vindt het moeilijk om met al zijn problemen en ervaringen om te gaan. Ook al kan hij met mij overal over praten en is het enige wat ik wil hem helpen… Maar nu gaat hij dus sinds een paar maanden naar een psycholoog…
Alleen nu heb ik dus echt het gevoel dat dit juist alles verpest in onze relatie… Ik heb het gevoel dat ik echt gefaald heb, omdat ik hem blijkbaar nergens mee kan helpen… Ook heb ik het idee dat hij haar meer vertelt dan hij mij vertelt en dat is ontzettend frustrerend. Ik voel me gewoon niet goed genoeg voor hem. En ik vind het super erg dat hij bij iemand anders is om over zijn gevoelens te praten… Als het voor hem helpt, dan ga ik hem natuurlijk niet tegen houden, maar ik heb het er zelf eerlijk gezegd heel moeilijk mee. Ik ben zelfs een soort van jaloers. En ik heb het gevoel dat we nergens gewoon prive met z’n tweeen over kunnen praten… Zonder dat die psycholoog alles weer moet horen…
Ik zal me wel aanstellen, maar het voelt toch echt alsof het onze relatie verpest…
Help please.