psychologische hulp

Hey meiden het gaat helaas niet altijd even goed met me.Ik heb ppd-nos en op sommige momenten ben ik daardoor overprikkeld en blokkeer ik. En er zijn nog wat andere dingetjes wat mijn leven heel erg beheerst, zoals extreme nachtmerries, en heel snel gestresst. Ik en mijn ouders hebben al van alles geprobeerd, maar het helpt slecht. Nu denken mijn ouders dat het goed voor me is om hulp van iemand anders te zoeken en ga ik ook een afspraak bij de ha maken om mogelijkheden te bespreken.

Ik ben dus een ontzettend gesloten persoon praat nergens over en loop ook weg voor dat soort momenten. Wie hebben dit nog meer en hoe zou ik me daar meer voor open moeten stellen bij een psycholoog? Ik kom er zelf niet uit en het beheersd de laatste tijd mijn leven behoorlijk.

Ik neem aan dat je daar dus juist hulp voor kan krijgen bij de psycholoog.

Hiervoor is er inderdaad de psycholoog. Wat wel heel belangrijk is, is dat je een goede klik hebt met je psycholoog; dat maakt of breekt waarschijnlijk of jij je kan openen of niet. Het kan zijn dat dat je even moet zoeken naar een goed iemand.

Hier ben ik het wel mee eens, een psycholoog is ervoor opgeleid om met mensen (met problemen) te praten.