Psychologie studenten gezocht

Ik heb een vraag over het rooster van psychologiestudenten?

Op een aantal fora is te lezen dat psychologiestudenten best een ‘chill’ leven hebben omdat ze zo weinig naar college moeten enz.
Is dit echt zo?
Hoe ziet een rooster er uit? Kunnen jullie benoemen welke dagen je welke uren naar school gaat zodat ik een beetje een beeld heb hoe en wat?
Of maak je echt elke dag vd week een aantal uur?

Het zit namelijk zo, ik heb op dit moment een tussenjaar (vwo diploma gehaald) en heb een énorm leuke bijbaan voor 16 uur per week, en wil deze eigenlijk behouden.
Alleen is deze baan wel overdag en door de weeks. Weekend is niet mogelijk.

Ik vind psychologie super interessant en denk dat deze studie bij mij past. Ik twijfel alleen nog een beetje tussen HBO/WO en of het psychologie of pedagogiek gaat worden.

Ik studeer geen psychologie, maar ik zou mijn studiekeuze niet af laten hangen van een bijbaan. Daarbij zal het waarschijnlijk wel per vak/periode en universiteit verschillen op welke dagen/tijden en hoeveel uur je les hebt.

Zowel HBO en WO hebben verschillende roosters die vaak wekelijks veranderen. In ieder geval bij een groot aantal opleidingen.
Ik doe zelf HBO pedagogiek en als ik een bijbaan overdag zou hebben, zou ik in sommige weken lessen moeten skippen om aan die 16 uur te komen. En het was alles behalve een constant rooster.

Nee nee dat doe ik ook zeker niet.
Ben eerst gaan kijken welke studie ik wil, en dat wordt waarschijnlijk psychologie. En toen kwam ik op meerdere fora waar staat dat je zo veel vrije tijd hebt altijd. Dus ik vroeg me af, is dat echt zo?

Ik heb bij mijn bijbaan namelijk al aangegeven dat dit waarschijnlijk het laatste jaar is, maar als psychologie echt zo weinig contacturen heeft, dan wil ik deze baan wel behouden, evt met minder uren.

Hm lijkt me heel sterk dat het weinig is…ik doe hem als thuisstudie en zijn gewoon verplicht aantal uren die neerkomen op een normale school dag/ jaar.