Psychologie of Pedagogische wetenschappen wiskunde B

Ik zit nu in GYM5 en ik moet nu een beetje gaan kijken wat ik later wil doen, ik heb een N&G profiel met wiskunde B en natuurkunde + biologie.
Nu heb ik een beetje rondgekeken op internet en zojuist wat brochures aangevraagd en de opleidingen psychologie en pedagogische wetenschappen lijken me wel leuk. (Waarschijnlijk in Nijmegen)
Maar het is zo dat je bij deze opleidingen meer wis. a nodig hebt, statistiek enz.
Weet iemand hoe je die wiskunde in je studie dan nodig hebt? Zijn dat dan hele simpele dingen of juist lastige dingen waar je allerlei formules voor nodig hebt die je in de lessen hebt gehad? En moet je ook toelatingstoetsen doen?
Ik zit er dus een beetje mee dat ik nu wiskunde B gekozen heb, (ik had sowieso beter een ander profiel kunnen kiezen maargoed), de laatste tijd gaat wiskunde B ook niet zo lekker maar ik denk dat ik moeilijk nu nog eens over kan stappen, want dan moet ik echt heel veel inhalen…
Ik wil graag weten of iemand ook in zo’n situatie zit of heeft gezeten en hoe wis a. gebruikt wordt bij deze twee opleidingen. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Ik heb wiskunde C gedaan, dus de makkelijkste soort haha. En doe psychologie. En tot nu toe gaat het prima, maar je moet het wel bijhouden!

Ja, maar ik denk dat je bij wiskunde C toch meer voordeel hebt dan met wiskunde B, want bij wiskunde C krijg je toch kansberekening en statistiek? Dit krijg je bij wiskunde B (denk ik) helemaal niet. En daar gaat het me juist om hoeverre je dat nodig hebt voor je studie, loop je echt helemaal vast als je geen statistiek en kansberekening kan?

Ik zit pas in het eerste jaar dus dat weet ik niet, maar ze beginnen wel bij de basics hoor! Ik heb opnieuw geleerd hoe je het gemiddelde, standaardafwijking enzo berekent. Als je wiskunde op VWO/Gymnasium niveau hebt gehad moet je het kunnen redden hoor. :slightly_smiling_face: