Psychologie 2011/2012

Heee iedereen!

Ik wil volgend jaar graag Psychologie studeren en ik vroeg me af of er nog meer toekomstige psychologen zijn hiero! En zo ja, waar jullie dat gaan studeren en of jullie denken door de loting heen te komen?
Ik heb in elk geval al goed nieuws voor mezelf, want mijn 1e voorkeur was de VU en daar zijn 316 aanmeldingen tot en met 15 mei en 400 plaatsen! Dus dat betekend dat ik waarschijnlijk wel geplaatst word! Als ik tenminste slaag… maar daar ga ik even wel vanuit :slightly_smiling_face:

Ik, ook aan de VU :slightly_smiling_face:

Jeeej! Ook geen loting-slachtoffer dus? :slightly_smiling_face:

Blijkbaar! Waar heb je dat vandaan van die 316 aanmeldingen? Dat wist ik helemaal niet :slightly_smiling_face: Wel beter!

Op ib-groep.nl staat onder Loten wo zo’n bestand met definitieve lotingstudies. Daar staat ook een kollom met aantal aanmeldingen tot en met 15 mei bij! Sommige universiteiten hebben echt 300 aanmeldingen te veel… echt ziek! Best raar trouwens dat die universiteiten niet even laten weten hoeveel aanmeldingen zou hebben, voor sommigen zou het best wel is een geruststelling kunnen zijn! (zoals voor mij bij de VU)

Oh ik zie het ja, echt beter! Ben ik blij dat ik dit weet, haha.

ik ga het studeren als ik klaar ben met school over 3 jaar :slightly_smiling_face:
aan de universiteit tilburg.
waar is de vu? :blush:

Vu is de Vrije Universteit Amsterdam!

Ik, maar in België dan.

Ik wil een paar vakken psychologie volgen, gewoon voor de lol, zeg maar. Weet iemand of dit mogelijk is met een lotingsstudie? :V

Nee, zou ik ook wel willen =p maar kan niet helaas.

Volgens mij hebben ze wel eens plek voor gastleerlingen, hoor ^^
Je zou daarvoor even de instelling waar je dat zou willen doen moeten mailen.

Ik ook :grinning:
Gelukkig dat wij zo geen lotingsysteem hebben :’)

Ze zeiden op de VU al dat er wel loting is voor Psychologie, maar dat er altijd meer beschikbare plaatsen zijn dan aanmeldingen dus ben je altijd ingeloot :wink:
Ik loot voor Criminologie… Dus voor mij nog even spannend.

Voor de Belgen hier, waar gaan jullie dit doen? Ik in Leuven!

Ik Gent (:

Ik heb best lang getwijfeld omdat zoveel mensen maar bleven zeggen dat er veel teveel psychologen zijn, dat ik nooit werk zou vinden, dat het nu gewoon ‘hip’ is of dat het iets is voor mensen die niet weten wat ze willen studeren, maar heb toch de knoop doorgehakt en nu ga ik er volledig voor. Ook al word ik niet volledig in mijn keuze gesteund.

Ik ken een meisje dat in Leuven psychologie studeert, ze zegt dat het een hele goede universiteit is!

Ik ben ingeloot voor Toegepaste Psychologie op het HBO :grinning:!

Ik studeer al een jaar psychologie in Tilburg, Propedeuse gehaald dus bachelor jaar 2 here I come :sunglasses:

Ik ga naar Utrecht(UU)! Wie nog meer? Oh en wie gaat er in dat geval naar de UIT? Ik wil wel gaan, maar moet dan een slaapplaats fiksen en ik heb nog geen kamer aangezien ik vandaag gehoord heb dat ik ben ingeloot.