psoriasis

ik vroeg me af of er nog meer girls waren met psoriasis.
hoe ga je er mee om?
wat voor medicijnen gebruik je?
heb je tips om er makkelijker mee om te gaan? want psoriasis is niet
iets wat zomaar weggaat. ( al bestaat die kans wel )
etc.

ik heb het zelf ook, en de ene keer heb ik een uitbraak van hier tot tokio
en dan heb ik soms echt hele plakkaaten op mn benenarmen/buik/rug/ borsten
en ik heb het ook op mijn hoofdhuid maar daar heb ik eigenlijk altijd wel last van
en dan de andere keer heb ik er haast geen last van, mischien een paar plekjes
op mijn armen en benen.

wat meer info over psoriasis.
ik heb het normale type psoriasis ( cavé psoriasis. ofzoiets )

ik heb er nu eigenlijk bijna tot geen last. ik heb nu wel plekjes op mijn arm
en benen. en op mijn hoofdhuid. maar over het algemeen geen last dit moment

nog wat meer info:
psoriasis lijkt eigenlijk heel veel op exceem, daarom denken mensen ook vaak
dat je exceem hebt. als je psoriasis hebt betekend 't dat jou huid veel sneller
een nieuwe huid aanmaakt dan een “normale” huid. die doet er namelijk 26/27
dagen over en een psoriasispatient doet er gemiddeld 6/7 dagen over ( het
verschilt per persoon geloof ik )

het kan erger worden als je bijv. niet goed slaapt of veel stress hebt etc.

Ik heb het zelf niet maar een meisje die ik ken waar ik vroeger veel me om ging had het ook. Ik kwam haar laast tegen en ze had echt bijna niks meer. Mja hier heb je niks aan dus zie het maar als een UPJE !

mn vader

eigenlijk hebben best veel mensen het alleen er zijn er heel veel die er niet voor uitkomen, wat ik raar vind want zo raar is het niet.

up

vriendin van me heeft het gehad, ze dacht eerst aan zonneallergie omdat het vooral bij dr bikini lijnnen begon, maar bleek psoriassis te wezen. ze moest 4 keer in de week naar het ziekenhuis, in een soort cabine en in bad. en naar 6 maanden was ze ervan af. wel heeft ze af n toe nog een plekje, maar het is echt mooi weggetrokken

onze docent nask heeft t.

had ze lichttherapie? dat wou ik ook maar mijn dermatholoog deed er heel moeilijk over terwijl ik eerst echt van top tot teen onder zat. en ik me gewoon eigenlijk niet echt durfde te vertonen… maar dat is wel mooi dat je vriendin er nu niet meer zo’n last van heeft. ik ook niet trouwens!

ja een cabine met licht, ze werd er vet bruin van, was net een halve neger om het zo maar te zeggen
en een soort zoutwaterbad

haha ja klopt. tis net een zonnebank alleen dan 60x zo sterk. je mag er ook maar héel kort onder liggen ofzo.

mijn nicht heeft het, ik weet er eigenlijk niet echt iets vanaf…

ik heb een hele lichte vorm van psoriasis. Op mijn ellebogen & knieen, vroeger ook om mijn billen eigenlijk, maar dat is nu weg.
Soms vragen kinderen nog wel van ja wat heb je op je arm? En dan zeg ik gewoon psoriasis, en dan vragen ze wat het is en ja ze vinden het niet echt erg geloofik. een tijdje geleden was het helemaal weg, maar toen was ik op vakantie mijn creme vergeten, en toen kwam het weer, maar het wordt wel steeds minder! :grin:

ja dat doen ze ook altijd bij mij " wat heb je daar, omg?" en dan zeg ik 't en dan moe t ik het oko helemaal uitleggen. ik vind het wel een beetje vervelend

Ik heb hele erge last van droge plekken op mn benen door de warmte en door die groge plekken krijg ik exzeem. Ik ben toen op zoek geweest naar een vette liotion en toen kwam ik terecht bij teh body shop; Hemp Body butter. De verkoopster vertelde dat mensen met psoraisis het ook gebruiken. Misschien iets voor jou?

Misschien een rare vraag, maar als jij een wond hebt geneesd dat dan ook super snel of heeft dat er niks mee te maken?

Voor zover ik weet ken ik niemand met psoriasis.

Zelf heb ik wel rare eczeem plekken maar da’s natuurlijk niet zo erg als psoriasis.

Mijn vriend heeft zoiets.
Geen psoriases, maar het lijkt er wel op.
Wat hij heeft is nog ‘onbekend’
maar wat bij hem helpt is gewoon hypoallergene shampoo gebruiken.
en in de zee zwemmen!

ja als ik een wondje heb geneest het idd sneller dan bij iemand met een normale huis, dat is opzich wel weer een voordeel. maar wat je ook vaak hebt is dat als je een wondje hebt dat je daarna een psoriasis plek erop krijgt. -.-

mischien! dankje, ik ga even kijken :grin:
ik gebruik vooral gewoon nivea (whole my life). en eucerien van de apotheek of gewone eucerien van de drogist dat is altijd gewoon goed vind ik. die van de apotheek is wel iets beter maar die vind ik ook een beetje stinken :’) dus die smeer ik soms s’avonds

is hij al doorverwezen naar de dhermatoloog of is hij gewoon nog niet naar de huisarts geweest?
het kan namelijk ook een soort exceem zijn want er waren bij mij twee mogelijkheden cavé-psoriasis of “blabla”-exceem k weet niet meer precies hoe het heet. maar mischien is het dat wel want dat lijkt zo veel op elkaar.