Psoriasis in je haar?!

Hallo iedereen,
Ongeveer 5 jaar geleden ontdekte ik dat ik psoriasis had, eerst op mijn knie en in mijn lies, dat is gelukkig mooi weggetrokken met creme van de dokter.
Alleen heb ik het nu ongeveer een half jaartje in mijn haar zitten!
Het kriebelt verschrikkelijk en die creme van de dokter werkt niet goed in mijn haar en het is lastig aan te brengen. Soms krab ik dan wel maar dan liggen er allemaal witte korstjes op mijn schouders, daar schaam ik me erg voor. Zijn er nog meer mensen die hiervan last hebben? Welke creme/therapie gebruiken jullie en werkt dat ook?

xxx

zo dit is heeeeeeeel herkenbaar.
ik heb mijn hele hoofd al een jaar onder zitten en ik heb het ook op mijn knieeën ellebogen en enkel. maar het wil niet weg.
en ook op mijn hoofd wil het niet weg. ik had het vroeger ook en toen gebruikte ik teer shampoo en dat hielp wel! maar het is volgens mij nergens meer verkrijgbaar.
ik had van de dokter ook iets gekregen maar dat hielp ook niet.
maar ik ga binnenkort nog weer een keer want ik wil er toch echt vanaf. mijn hele shirt zit dan onder de witte schilfers.

Is dat niet gewoon roos?

Ik heb dat ook. Die teer shampoo had ik ook en dat hielp indd erg goed. Alleen het stonk echt VRE-SE-LIJK! & het is superslecht voor je haar :stuck_out_tongue: Ik ga binnenkort weer eens langs bij de kapster die ik had in mijn ‘oude’ woonplaats - zij vertelde me dat ze een ander soort shampoo kende die er ook tegen helpt. Mss voor jou ook een tip om het eens aan je kapper te vragen - zij weten er soms nog best veel vanaf :slightly_smiling_face:

Heb ik ook ik bestel altijd shampoo dat is de enigste die me helpt.
Psorinol ofzoiets heet die.

Denorex shampoo,
Ketoconazol shampoo,
Topicorte (hormonenzalf).

Dit alles is tegen roos. Dit is wel op recept van de dokter, dus breng daar een bezoekje aan.

wat is het?

Kan, maar je hebt ook een hele erge vorm van roos, misschien komt dat weer in de buurt van psoriasis.
Maar goed ik ben geen dokter.

nee meestal als je ook andere plekken op je arm hebt hebt je meestal psoriasis. dacht ik.
nouja het is iig wel vervelend.
maar weet iemand waar je die teer shampoo kan halen?

ik heb wel wit spul op mijn hoofdhuid, maar dat komt omdat de zeep nooit goed uitgespoeld word.
maar ik heb ook heel dik haar.
ik gebruik nu vaak soort ‘berken’-spul iets.

Oud klasgenootje van me had het ook.
Doe je niks tegen.

Oh ik dacht dat dat vette roos was :stuck_out_tongue: Waar is dat berkenspul van?

Ik heb ook zoiets gehad op mijn hoofd.
Maar ik had echt bultjes, en die jeukte enorm.
En dan krabde ik eraan, en dan ging die open.
En allemaal korsten enzo, heeel vervelend!
Ik had toen zo’n rode lotion gekregen en toen was het gelijk over!

Het is geen roos, als je de korstjes/schilfers ziet dan lijkt het wel heel erg op roos maar het is echt psoriasis…
Wat een bende reacties al!
xx