Lieve meiden,
Ik ben echt heel erg beduusd. Ik wil later kinderpschyoloog worden,daarvoor heb je een studie pschyologie nodig. Ik ben heel enthousiast over deze studie en ik ben er echt heel erg geinteresseerd in. De rest lijkt me maar saai. Ik interesseer me degelijk wel voor andere mensen,maar dan op een wetenschappelijke manier. Op afstand. Gedrag van mensen observeren,er verklaringen voor zoeken. Ik denk ook echt dat ik er een geschikt persoon voor ben; ik ben erg geinteresseerd in het gedrag van mensen en gedachtegang. Je wilt ook echt niet weten wat ik allemaal denk op een dag.
Maar…
Ik heb een paar dagen geleden research gedaan op het internet en wat blijkt? Weinig kans om een baan te krijgen na ontvangst van een diploma. Omdat iedereen al pschyologie studeert is er ook een loting. Zo’n diploma is dus helemaal niets waard.
Wat moet ik doen? Ik wil heel graag pschyologie studeren en pschyoloog worden. Is dat geen optie,nou dan sociologie. Maar het komt alllemaal ongeveer op hetzelfde neer. Iemand hier ervaring mee? Iemand die pschyologie studeert en me er wat meer over kan vertellen? Alles is welkom.