pruik dragen en haar laten groeien

hey meiden, ik heb nu een side shave,en wil het uit laten groeien. dat duurt helaas erg lang en is niet mooi :rage:. ik had het idee om dan in die tijd pruiken te gaan dragen. alleen heb ik wel eens gehoord dat dat slecht voor je haar zou zijn, en je haar dan niet goed/mooi groeit. klopt dat of kan dat geen kwaad?
groetjuuussss

Ik neem aan dat je je side-shave maar aan 1 kant hebt? Dan zou je zo lang je haar naar die kant kunnen dragen? Ik heb dat met het laten uitgroeien van een side shave ook gedaan, eigenlijk zag je helemaal niet dat ik onder m’n haar die aan het laten uitgroeien was.

Mocht je voor werk je haar vast moete dragen, zou je het misschien naar de zijkant kunnen vlechten, zodat je haar nog steeds over je uitgroeiende haar valt :slightly_smiling_face: Na een tijdje zou je er misschien ook wel extensions in kunnen laten zetten, als je uitgroeiende haar lang genoeg is! (maar dat is geloof ik ook niet supergoed voor je haar…?)

Pruiken zou ik niet doen. Echt kwalitatief goede pruiken kosten een boel geld, toch al snel wel meer dan 100 euro, en ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het goed is voor je eigen haar. De keren dat ik zelf een pruik gedragen heb (voor een dagje) jeukte het behoorlijk, en m’n haar was ook helemaal gek ‘gekreukeld’ en zo, ondanks invlechten.

ik had daar ook al aan gedacht, maar ik heb een schuine, dat deels over gaat in een undercut en haar tot vlak onder mijn kin, dus een flink stukkie te kort daar ik ga ook mijn kapper vragen wat k het beste kan doen.

Succes met beslissen! Kan soms erg lastig zijn he?
Je kan ook denken ‘fuck it’ en t gewoon in t zicht laten groeien, dat heb ik ook een keer gedaan met een side shave. :stuck_out_tongue: Maar ik heb inmiddels al dusdanig veel ‘gekke’ kapsels gehad dat mensen daar toch niet zo heel raar meervan opkijken :grinning_face_with_smiling_eyes:

hahaha als ik dat maar kon. heb niet het beste zelfvertrouwen en ik ben hard op zoek naar een baan, en ben al regelmatig afgewezen vanwege mijn uiterlijk, dus daar doe ik voorzichtig mee :cold_sweat:

Pruiken hoeven niet per se duur te zijn, en zijn totaal niet slecht voor je haar.
De prijs van een pruik ligt aan de kwaliteit ervan, maar tegenwoordig heb je ook natuurlijk ogende synthetische pruiken (freetress heeft hele mooie).
Verder is het belangrijk dat je een wigcap gebruikt en dat je je haar goed hydrateert voordat je het invlecht.