Provinciale Statenverkiezing 2019

Wat hebben jullie gestemd?
  • SP
  • PVV
  • D66
  • Groenlinks
  • SGP
  • Forum voor Democratie
  • CDA
  • VVD
  • Denk
  • PVDA
  • Partij voor de Dieren
  • 50 Plus
  • ChristenUnie
  • Anders

0 stemmers

Hallo mensen,

Zoals jullie waarschijnlijk al weten is het weer verkiezingstijd en mogen we weer gebruik maken van ons stemrecht. Ik ben benieuwd wat wie jongeren allemaal stemmen. Daarom heb ik deze poll aangemaakt.

Bedankt voor het invullen en lang leve de democratie.

Vanavond ga ik stemmen, beide D66 en dan de eerste vrouw op de lijst.

Ik ga straks GroenLinks stemmen, op de eerste vrouw uit mijn stad op de lijst. Had nog getwijfeld om anders op D66 of PvdA te stemmen, maar ik denk dat een stem op GL effectiever is. Voor waterschappen stem ik blanco.

Ik denk dat ik blanco ga stemmen, ik weet het echt niet

Ik hoor mensen vaker blanco stemmen voor de waterschappen. Ik snap dat wel, waarom moeten wij daarvoor kiezen en niet de Provinciale Staten?

Dat is natuurlijk ook een optie. Je stem telt wel mee voor het opkomstpercentage :slightly_smiling_face:

Inderdaad, ik begrijp niet waarom wij hiervoor moeten kiezen. Heb er verder ook geen mening over, dus vandaar blanco.

Provinciaal op lokale partij gestemd en waterschap op ‘‘water natuurlijk’’

D66 en Waternatuurlijk

Ligt een beetje aan waar je woont en wat je doet of waterschappen belangrijk voor je is denk ik… ik woon zelf in agrarisch gebied en de mensen hier vinden de waterschappen heel erg belangrijk omdat de waterschappen veel invloed/effect hebben op agrariërs en agrarisch gebied.

Persoonlijk heb ik voor beide blanco gestemd. Ik probeerde een stemhulp in te vullen maar bij elke stelling dacht ik weer “Weet ik veel, ik weet hier niks vanaf”

D66 en blanco

Ja, en ik woon ver onder NAP en omringd door dijken, waterschap is hier vaak hot topic