Proteine poeder in je smoothie?

Weet iemand hier iets meer over? Ik lees het allemaal op sites als www.a-fitspirational-blonde.tumblr (Btw heel handige site als je op een goede manier gewicht wilt verliezen en zo), dat ze allemaal proteine poeder - ik hoop dat ik het goed schrijf? → protein powder of zoiets - in hun smoothies doen.
Wat heeft dit voor nut en waar kun je het kopen in Nederland?

Daar krijg je spierballen van. Het werkt alleen als je erbij gaat sporten (dagelijks sporten).

^ Oja, ze zegt erbij dat ze elke ochtend hardloopt en als ze thuis is dus zo’n shake neemt.

bij de tuinen hebben ze dat. Anders moet je het daar even vragen. Maar volgens mij heeft het idd alleen zin als je het gebruikt voor het sporten…

mijn vriend neemt dat, maar hij fitnesst elke dag.
dan word je gespierder toch? of sneller gespierd ofzo xD

ik zou daar wel mee oppassen hoor! Als je regelmatig vlees of zuivel eet, krijg je al veels te veel proteïne binnen en dat is NIET goed voor je! :slight_smile: Ik zou dus niet zo maar proteïne poeder gaan nemen, schiet je niks mee op.

Lees: nierziekten, osteoporose (ontkalking botten), kanker, nierstenen.

Ik moet van de diëtiste juist proteïnepoeder aan mijn dagmenu toevoegen omdat ik te weinig proteïnen binnen krijg door allergieën (ik mag o.a. geen zuivel en geen ei) en ik te veel afval, dus ik moet het juist nemen om op gewicht te blijven. Ik betwijfel het of je met toevoegen van proteïnepoeder gaat afvallen. Dan moet je daarbij ook minder eten en meer sporten. Proteïnen worden wel langzamer afgebroken waardoor het langer duurt voordat je weer honger krijgt, dus het kan wel helpen om het hongergevoel te verminderen. Maar je moet wel uitkijken met de hoeveelheid proteïnen. Een te hoge hoeveelheid proteïnen kunnen je nieren niet verwerken.

ik hoorde dat als je het poeder gebruikt zonder te sporten, je juist aankomt!

klopt dacht ik ook altijd… Bij de tuinen heb ik iig wel zo een grote pot gezien, was banenensmaak dacht ik.

up, ik vraag het me af want ik wil het misschien ook doen omdat die gast van P90X er de hele tijd over praat dat het ‘niet verkeerd zou zijn’ omdat je elke dag zo’n heftige workout doet.
maar zit daar geen leeftijdgrens aan en geeft het ook energie? want ik ben altijd veelste moe om zo’n hele workout te doen (ik doe het wel maar ben wel heel moe om echt kracht in me spieren te zetten).

Ik ga dit volgen want ik overweeg het ook - ook ivm P90X! Iemand die 't weet? Die eiwitten zijn volgens mij bedoeld omdat spieren worden opgebouwd uit eiwitten, dus je moet er wel voldoende van hebben. Maar over leeftijdsgrenzen en gezondheidsrisico’s enzo weet ik niets…

Je kunt ook gewoon elke dag een ei eten naast je dagelijkse voeding.

Klopt, als je sport verbruik je proteïnen, als je daarna zo’n shake neemt, vul je het verbruikte gehalte weer aan. Als je dus een proteïneshake neemt zonder te sporten, wordt dat teveel aan proteïne omgezet in vet (:

x

als je sport verbruik je proteinen? volgens mij verbruik je koolhydraten en vet, géén proteinen. Proteinen kunnen wel omgezet worden in energie door je lichaam, maar alleen als je erg lang vast. Dacht ik tenminste!

Als je veel sport is het goed om extra proteine te nemen want dit is beter voor de ontwikkeling van je spieren. :slightly_smiling_face: