Prostitutie

Ik heb voor mn discussie-nederlands de stelling: ‘Prostitutie moet legaal worden/blijven.’

Ik ben tegen deze stelling, en heb de volgende argumenten:

• Heel veel prostituees zijn slachtoffer van mensenhandel en slavernij. Uit onderzoek van de Volkskrant blijkt dat zo’n 70 tot 80 procent van de raamprostituees slachtoffer is van mensenhandel.
  • De meeste buitenlandse prostituees weten wel wat ze hier voor werk moeten doen, maar er wordt vaak over de werkomstandigheden gelogen en hun paspoort wordt afgepakt.
  • Het is slecht voor de gezondheid van de prostituees, omdat ze met veel mannen naar bed gaan en daarom een grote kans hebben om een SOA op te lopen.
  • Eén op de drie prostituees krijgt wel eens te maken met een condoom dat knapt. Dat bleek uit een in 2003 en 2004 door het RIVM uitgevoerd onderzoek.
  • Uit de geschiedenis blijkt dat de prostitutie vaak verbonden is met wapen-, drugs- en vrouwenhandel.
  • De illegale prostituees durven de misstanden die hen aangedaan worden niet aangeven. Ze zijn bang om opgepakt te worden.

Hebben jullie nog argumenten tegen?

Er was hier een tijd geleden een topic over. Misschien dat je daar iets in kunt vinden? Dat was namelijk echt een behoorlijke discussie.

Ik kan je niet helpen, want ik ben voor de stelling.
Als je het illegaal maakt gaat het het zwarte gebied in en hebben de instanties er geen grip meer op.
Ook zal het verbod schadelijk zijn voor de gezondheid van de prostituees die blijven. Momenteel hebben prostituees namelijk goede controle op SOA’s en krijgen ze condooms geleverd, als dit niet meer gebeurt wil ik niet eens weten wat de gevolgen zullen zijn.
Ook zal dit de gedwongen prostitutie nog makkelijker maken.

Als je weet wat een hoer die het uit vrije wil doet verdient snap je wel waarom ze ervoor kiezen om dat vak te doen (jij verdient met je supermarktbaantje of krantenwijk in een hele week nog niet eens wat zij na 1 of 2 klanten kunnen verdienen).